Realistyczne karty kolekcjonerskie 3D jak prawdziwe figurki

U nas nigdy nie były zbyt popularne, ale za Oceanem karty kolekcjonerskie, głównie baseballowe, to cały przemysł. Do statycznych postaci wielkich bohaterów meczów baseballowych, czy meczowych statystyk firma Topp, wydająca karty od ponad pół wieku dołożyła właśnie interaktywny trzeci wymiar, pozwalając nawet na sterowanie zawodnikiem. Wygląda to nawet lepiej niż ruchome zdjęcia z Harrego Pottera. Przynajmniej na załączonym filmie.

topps-3d
topps-3d
Tomek Goździewicz

09.03.2009 | aktual.: 14.03.2022 13:54

U nas nigdy nie były zbyt popularne, ale za Oceanem karty kolekcjonerskie, głównie baseballowe, to cały przemysł. Do statycznych postaci wielkich bohaterów meczów baseballowych, czy meczowych statystyk firma Topp, wydająca karty od ponad pół wieku dołożyła właśnie interaktywny trzeci wymiar, pozwalając nawet na sterowanie zawodnikiem. Wygląda to nawet lepiej niż ruchome zdjęcia z Harrego Pottera. Przynajmniej na załączonym filmie.

Oczywiście zawodnik nie wychynie nagle z niebytu, nie są to też, jak mogłoby sie wydawać, holograficzne obrazy. Do obejrzenia trójwymiarowych bohaterów na kartach kolekcjonerskich konieczny jest komputer i zwykła kamerka internetowa. Kartę trzeba "pokazać" kamerze, i już można oglądać na ekranie zarejestrowany obraz wraz z trójwymiarowym awatarem przedstawionego na niej gracza. Można nim nawet w ograniczonym zakresie sterować przez poruszanie kartą w różnych kierunkach i za pomocą klawiatury.

Technologia została nazwana augmented reality, czyli hmmm... rozszerzoną rzeczywistością. Rzeczywiście w stosunku do płaskich kart jest kolosalnie rozszerzona.

Karty kosztują dolara za plik 5 i 2 $ za 12 kart. Do końca roku planowane jest wydanie około 10 milionów pakietów trójwymiarowych kart.

Źródło: Engadget

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.