RoboCup, czyli roboty grają w piłkę nożną! (wideo)

W dniach 2 i 3 maja odbył się nietypowy turniej piłki nożnej - RoboCup US Open, w którym zamiast ludzi, w piłkę grały roboty! Mecz o 3 miejsce, jak i finał zakończony serią rzutów karnych możecie zobaczyć na poniższych materiałach wideo.

robocup-fall
robocup-fall
Arkadiusz Gabrysiak

05.05.2009 | aktual.: 14.03.2022 13:02

W dniach 2 i 3 maja odbył się nietypowy turniej piłki nożnej - RoboCup US Open, w którym zamiast ludzi, w piłkę grały roboty! Mecz o 3 miejsce, jak i finał zakończony serią rzutów karnych możecie zobaczyć na poniższych materiałach wideo.

W RoboCup US Open 2009 udział wzięły 4 akademickie drużyny: Bowdoin College (gospodarz turnieju), Carnegie Mellon University, University of Pennsylvania oraz University of Texas. Relację wideo z meczu o 1 i 3 miejsce możecie zobaczyć poniżej.

Nie jest to może najbardziej emocjonujące widowisko, ale z całą pewnością ciekawe. Dodam tutaj, że zastosowane w turnieju roboty NAO grają całkowicie niezależnie - nie kontrolują ich ludzie, a jedynie program napisany przez studentów przed turniejem i modyfikowany w trakcie turnieju.

Mecz o 3 miejsce - pierwsza połowa:

RoboCup US Open 2009 - Bowdoin CMU 3rd place game First Half

Mecz o 3 miejsce - druga połowa:

RoboCup US Open 2009 - Bowdoin CMU 3rd Place game second half

Mecz o 1 miejsce - pierwsza połowa:

RoboCup US Open 2009 - TT-UT AustinVilla vs UPenn First Place Game - First half

Mecz o 1 miejsce - druga połowa:

TT UT AustinVilla UPenn finals second half

Mecz o pierwsze miejsce zakończył się remisem 1:1, a więc o mistrzostwie decydowały rzuty karne:

RoboCup US Open - TT-UT AustinVilla vs UPenn First Place match - Penalty kicks

Mistrzem została drużyna z Texasu - TT UT AustinVilla!

Źródło: Engadget

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.