Roboty w polskich domach. To nie science-fiction, coraz więcej Polaków korzysta

Oczywiście nie chodzi o te jak z filmów czy pastwisk, ale technologia pomaga prowadzić polskie domy. Świadczą o tym liczby sprzedanych odkurzaczy przez firmę iRobot. I nie tylko.

Roboty w polskich domach. To nie science-fiction, coraz więcej Polaków korzysta
Adam Bednarek

23.11.2020 | aktual.: 08.03.2022 14:30

500 000 robotów sprzątających firmy iRobot sprzedano w Polsce. Wynik to zasługa ostatnich lat, bo jak poinformował dystrybutor - DLF - do 2010 roku roboty sprzątające iRobot znalazły około 50 tys. nabywców. W ostatnim czasie sprzęty stały się na tyle popularne, i przystępne cenowo, aby coraz większa liczba Polaków decydowała się na zakup.

Statystyka ta nie uwzględnia wyłącznie robotów odkurzających Roomba, ale także współpracujące z nimi roboty mopujące Braava, które stanowią około 10 proc. udziału sprzedaży w Polsce.

Kategoria robotów sprzątających stanowi wartościowo około 25 proc. całego rynku odkurzaczy w Polsce, a w ostatnim kwartale może sięgnąć 30 proc.

Wynik iRobot pozwala wyobrazić sobie, jak wiele autonomicznych odkurzaczy już jeździ po polskich mieszkaniach. Sprzęty iRobot to jednak wyższa półka cenowa niż urządzenia Xiaomi czy te dostępne w Biedronkach i Lidlach. A w popularnych sieciach roboty sprzątające też często gościły. Mimo to pół miliona sprzedanych egzemplarzy robi wrażenie. Możemy więc szacować, że odkurzaczy jest dużo więcej.

Jeszcze w 2019 roboty sprzątające stanowiły 20 proc. wartości rynku urządzeń odkurzających. Dziś to już 25 proc. całości.

Samojeżdżące odkurzacze są coraz popularniejsze, bo są przede wszystkim wygodne - same sprzątają, same wracają do bazy. Ja jednak stałem się fanem bezprzewodowych. Są bardziej mobilne i można wykorzystać je także przy sprzątaniu półek, kanap czy nawet klawiatury.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.