Rozszerzona rzeczywistość według Vuzixa [CES 2012]

Rozszerzona rzeczywistość według Vuzixa [CES 2012]

Fot. Engadget
Fot. Engadget
Grzegorz Nowak
13.01.2012 16:00, aktualizacja: 11.03.2022 08:55

Vuzix to firma znana m.in. z produkcji wideogogli i osobistych wyświetlaczy. Oczywiście nie mogło jej zabraknąć na targach CES 2012 w Las Vegas, gdzie jej przedstawiciele prezentowali nowe prodkty. Wśród nich znajduje się ten ciekawy prototyp, który pozwala poczuć się jak bohater filmu SF.

Vuzix to firma znana m.in. z produkcji wideogogli i osobistych wyświetlaczy. Oczywiście nie mogło jej zabraknąć na targach CES 2012 w Las Vegas, gdzie jej przedstawiciele prezentowali nowe prodkty. Wśród nich znajduje się ten ciekawy prototyp, który pozwala poczuć się jak bohater filmu SF.

Vuzix prezentował już ciekawe okulary 3D, gadżety dla iPhone'a i iPoda, a nawet pracował nad projektem zleconym przez DARPA. Wszystkie te produkty to różnego rodzaju gogle i okulary, które korzystają z technologii, takich jak trójwymiarowy obraz czy rozszerzona rzeczywistość. Prototyp z nowej linii produktów Smart Glasses zaprezentowany na targach przypomina bardziej futurystyczny monokl.

Urządzenie jest wynikiem wspomnianej współpracy z DARPA. Pojedynczy wyświetlacz jest przeznaczony dla armii oraz do zastosowań przemysłowych i pozwala na realistyczne pokazywanie cennych dla żołnierzy informacji. W ten sposób żołnierz z monoklem widzi wszystko, co dzieje się wokół niego, a dodatkowo elementy rozszerzonej rzeczywistości  pomagają w zorientowaniu się na polu bitwy. Produkt będzie dostępny w trzecim kwartale, a jego cena to ok. 2500-3000 dolarów.

Modyfikacją tego urządzenia będą okulary przeznaczone na rynek konsumencki. W 2013 roku za ok. 350-600 dolarów będzie można dostać własną parę Smart Glasses, które przez port HDMI będą się łączyć z dowolnym urządzeniem mobilnym. Dzięki ekipie serwisu Engadget możecie zobaczyć oba gadżety z bliska na poniższym filmiku.

Źródło: engadget.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)