Ruszył Google Drive - można już przechowywać pliki w chmurze

Wyrzucanie "w przestrzeń Internetu" rozmaitych plików, do których chcemy mieć dostęp z wielu urządzeń, a nie tylko swojego komputera, staje się powoli standardem. Być może właśnie dlatego doczekaliśmy się w końcu wirtualnego dysku od Google. Jak z niego korzystać - i czy faktycznie jest najlepszą opcją?

Google Drive - pliki w chmurze (fot.: Google.com)
Google Drive - pliki w chmurze (fot.: Google.com)
Kira Czarczyńska

25.04.2012 23:00

Wyrzucanie "w przestrzeń Internetu" rozmaitych plików, do których chcemy mieć dostęp z wielu urządzeń, a nie tylko swojego komputera, staje się powoli standardem. Być może właśnie dlatego doczekaliśmy się w końcu wirtualnego dysku od Google. Jak z niego korzystać - i czy faktycznie jest najlepszą opcją?

Pliki w chmurze

Przez całe dziesięciolecia przenoszenie plików z komputera na komputer wymagało użycia jakiegoś zewnętrznego nośnika. Pojawienie się sieci komputerowych nieco sprawę ułatwiło, nadal jednak tylko w zakresie urządzeń, jakie były podpięte do danej sieci. Początki Internetu dały nam możliwość przesyłania plików e-mailem lub wrzucania na serwer FTP. Nadal jednak edytowanie takiego pliku wymagało ściągnięcia go na komputer, a następnie skopiowania znów np. na serwer FTP.

Obecne wirtualne dyski wyglądają i zachowują się jak normalny folder. Możemy kopiować do niego dane, otwierać z niego pliki i co najważniejsze - dostać się do nich z dowolnego w sumie urządzenia, na przykład z telefonu komórkowego. Jedynym warunkiem jest dostęp do Internetu.

Google Drive

Aby zacząć korzystać z usługi, należy wejść na stronę drive.google.com i utworzyć Google Drive dla swojego konta. Proces uruchomienia dysku może trochę potrwać, czasami startuje praktycznie od razu, ale niektórzy użytkownicy musieli czekać nawet ponad dobę.

Kiedy już dostaniemy swój Google Drive, warto od razu ściągnąć klienta dla swojego systemu. Wybór nie jest duży - aplikacja dostępna jest jedynie dla:

  • Windows
  • Androida
  • Mac OS

Konfiguracja polega w zasadzie na zainstalowaniu aplikacji i wskazaniu folderów, które mają być synchronizowane.

Ilość miejsca w chmurze, jaką możemy przeznaczyć na swoje pliki, zależna jest od wersji usługi, jaką wybierzemy:

  • w opcji darmowej dostajemy bez żadnych opłat 5 GB;
  • w opcji za $2,49 za miesiąc - 25 GB;
  • w opcji za $4,99 miesięcznie - 100 GB.

Dla bardziej wymagających klientów jest także dodatkowa możliwość rozszerzenia powierzchni dyskowej nawet do 16 TB (!), jednak kosztuje to już 800 dolarów za miesiąc - czyli raczej drogo.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.