Spacer w VR dzięki String Walker

Rzeczywistość wirtualna zmieniła się w ciągu ostatnich lat z koncepcji hełmu na głowie i dżojstika/rękawicy w dłoni na wyświetlacze, projektory i uczestnictwo w nierealnym świecie w kilka osób. Jeśli jednak powrócimy kiedyś do koncepcji znanej z Kosiarza umysłów to przydałby się jakiś wygodny sposób na symulację chodzenia w sztucznym świecie. Na przykład dzięki sznurkom.

Szymon Adamus

04.05.2007 18:35

Rzeczywistość wirtualna zmieniła się w ciągu ostatnich lat z koncepcji hełmu na głowie i dżojstika/rękawicy w dłoni na wyświetlacze, projektory i uczestnictwo w nierealnym świecie w kilka osób. Jeśli jednak powrócimy kiedyś do koncepcji znanej z Kosiarza umysłów to przydałby się jakiś wygodny sposób na symulację chodzenia w sztucznym świecie. Na przykład dzięki sznurkom.

String Walker to projekt Hiroo Iwata z Uniwersytetu Tsukuby, który ma pozwolić na idealną symulację chodu w wirtualnym świecie. Zapomnijcie o uderzaniu głową w ścianę czy potykaniu się o pokojowe meble. Już niedługo znany fanom* Star Treka* holodeck będzie można ustawić w przytulnej sypialni. Wszystko dzięki kilku sznurkom podczepionym do nóg, które operowane przez mechaniczne silniczki stawiają opór. Podobno system pozwala nawet na realistyczne symulowanie wchodzenia po schodach.

Od 5 do 9 sierpnia projekt będzie pokazywany po raz pierwszy poza Japonią w Kalifornii podczas konferencji naukowej 34th International Conference and Exhibition on Computer Graphics and Interactive Techniques.

Źródło i fot.: Gizmag

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.