Spadek sprzedaży płaskich telewizorów

Pierwsze oznaki gorszej koniunktury dla płaskich telewizorów. Opublikowane ostatnio badania rynku dotyczące ekranów płaskich, wykonane przez DisplayResearch mogły wzbudzić niepokój producentów tego typu urządzeń. W czwartym kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy odnotowano spadek sprzedaży płaskich telewizorów mierzony rok do roku. Oczywiście spadek dotyczy całego rynku płaskich telewizorów, wśród których znajdują się zarówno segmenty o znacznym wzroście sprzedaży jak i te w których odnotowano znacznym spadku zainteresowania konsumentów.

Spadek sprzedaży płaskich telewizorów
Piotr Garbat

Pierwsze oznaki gorszej koniunktury dla płaskich telewizorów. Opublikowane ostatnio badania rynku dotyczące ekranów płaskich, wykonane przez DisplayResearch mogły wzbudzić niepokój producentów tego typu urządzeń. W czwartym kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy odnotowano spadek sprzedaży płaskich telewizorów mierzony rok do roku. Oczywiście spadek dotyczy całego rynku płaskich telewizorów, wśród których znajdują się zarówno segmenty o znacznym wzroście sprzedaży jak i te w których odnotowano znacznym spadku zainteresowania konsumentów.

Na przykład, telewizorów LCD sprzedano w ostatnim kwartale o 33 % więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego a hitem sprzedaży okazały się telewizory 40 calowe. Największą część wzrostu wypracowała firma Samsung, bo aż 22 % sprzedanych TV ciekłokrystalicznych pochodziło od tego producenta. W dalszej kolejności na sukces telewizorów LCD zapracowały: Sony, LG, Panasonic , Sharp.

Liderem technologii pozostaje więc LCD jednak dzięki dużym rynkom regionów mniej zamożnych (np. kraje ameryki łacińskiej i południowej) technologia CRT stosowana jest w 34% telewizorów.

Bardzo ciekawe i zaskakujące są dane dla segmentu OLED, technologia ta zanotowała największe spadki wśród wszystkich dostępnych rozwiązań.

Źródło: TechRadar

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.