Spadek sprzedaży płaskich telewizorów

Pierwsze oznaki gorszej koniunktury dla płaskich telewizorów. Opublikowane ostatnio badania rynku dotyczące ekranów płaskich, wykonane przez DisplayResearch mogły wzbudzić niepokój producentów tego typu urządzeń. W czwartym kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy odnotowano spadek sprzedaży płaskich telewizorów mierzony rok do roku. Oczywiście spadek dotyczy całego rynku płaskich telewizorów, wśród których znajdują się zarówno segmenty o znacznym wzroście sprzedaży jak i te w których odnotowano znacznym spadku zainteresowania konsumentów.

Spadek sprzedaży płaskich telewizorów
Piotr Garbat

Pierwsze oznaki gorszej koniunktury dla płaskich telewizorów. Opublikowane ostatnio badania rynku dotyczące ekranów płaskich, wykonane przez DisplayResearch mogły wzbudzić niepokój producentów tego typu urządzeń. W czwartym kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy odnotowano spadek sprzedaży płaskich telewizorów mierzony rok do roku. Oczywiście spadek dotyczy całego rynku płaskich telewizorów, wśród których znajdują się zarówno segmenty o znacznym wzroście sprzedaży jak i te w których odnotowano znacznym spadku zainteresowania konsumentów.

Na przykład, telewizorów LCD sprzedano w ostatnim kwartale o 33 % więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego a hitem sprzedaży okazały się telewizory 40 calowe. Największą część wzrostu wypracowała firma Samsung, bo aż 22 % sprzedanych TV ciekłokrystalicznych pochodziło od tego producenta. W dalszej kolejności na sukces telewizorów LCD zapracowały: Sony, LG, Panasonic , Sharp.

Liderem technologii pozostaje więc LCD jednak dzięki dużym rynkom regionów mniej zamożnych (np. kraje ameryki łacińskiej i południowej) technologia CRT stosowana jest w 34% telewizorów.

Bardzo ciekawe i zaskakujące są dane dla segmentu OLED, technologia ta zanotowała największe spadki wśród wszystkich dostępnych rozwiązań.

Źródło: TechRadar

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)