Spadek sprzedaży płaskich telewizorów
Pierwsze oznaki gorszej koniunktury dla płaskich telewizorów. Opublikowane ostatnio badania rynku dotyczące ekranów płaskich, wykonane przez DisplayResearch mogły wzbudzić niepokój producentów tego typu urządzeń. W czwartym kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy odnotowano spadek sprzedaży płaskich telewizorów mierzony rok do roku. Oczywiście spadek dotyczy całego rynku płaskich telewizorów, wśród których znajdują się zarówno segmenty o znacznym wzroście sprzedaży jak i te w których odnotowano znacznym spadku zainteresowania konsumentów.
Pierwsze oznaki gorszej koniunktury dla płaskich telewizorów. Opublikowane ostatnio badania rynku dotyczące ekranów płaskich, wykonane przez DisplayResearch mogły wzbudzić niepokój producentów tego typu urządzeń. W czwartym kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy odnotowano spadek sprzedaży płaskich telewizorów mierzony rok do roku. Oczywiście spadek dotyczy całego rynku płaskich telewizorów, wśród których znajdują się zarówno segmenty o znacznym wzroście sprzedaży jak i te w których odnotowano znacznym spadku zainteresowania konsumentów.
Na przykład, telewizorów LCD sprzedano w ostatnim kwartale o 33 % więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego a hitem sprzedaży okazały się telewizory 40 calowe. Największą część wzrostu wypracowała firma Samsung, bo aż 22 % sprzedanych TV ciekłokrystalicznych pochodziło od tego producenta. W dalszej kolejności na sukces telewizorów LCD zapracowały: Sony, LG, Panasonic , Sharp.
Liderem technologii pozostaje więc LCD jednak dzięki dużym rynkom regionów mniej zamożnych (np. kraje ameryki łacińskiej i południowej) technologia CRT stosowana jest w 34% telewizorów.
Bardzo ciekawe i zaskakujące są dane dla segmentu OLED, technologia ta zanotowała największe spadki wśród wszystkich dostępnych rozwiązań.
Źródło: TechRadar