Szachy podbijają internet. Jest jeden powód, dla którego tak się dzieje
Klasyczna gra osiąga rekordy popularności w nowoczesnym wydaniu. A wszystko to przez serial emitowany na platformie VOD. Oto 2021 rok i kolejne widoczne efekty serialu Netfliksa - "Gambitu królowej".
To jedna z najpopularniejszych produkcji 2020 roku. Wiemy to nie tylko po dyskusjach w sieci czy podsumowaniach Netfliksa. Nowym źródłem pokazującym sukces "Gambitu królowej" jest… Twitch.
Jak zauważył Eurogamer, w styczniu ubiegłego roku zmagania szachistów śledziło raptem 3298 widzów na 24 kanałach.
Po 12 miesiącach średnia to 24 tys. osób i 132 profil. A w rekordowym momencie na żywo rywalizację oglądało nawet 162 tys. widzów.
Łatwo to wszystko połączyć z "Gambitem królowej", który swoją premierę miał w ubiegłym roku.
Co ciekawe, zainteresowanie widoczne jest nie tylko w sieci.
W rozmowie z Radiem Lublin Marcin Dziuba, arcymistrz i obecny trener Kadry Narodowej Kobiet, przyznał, że odnotowano też wzrost sprzedaży szachów na eBayu.
Co za tym idzie, możemy spodziewać się kolejnego wysypu szachów w sklepach - i raczej trudno być z powodu tej mody niezadowolonym. Tym bardziej że już wcześniej na rynek trafiały zestawy, które zachwycały różnorodnością:
W sprzedaży były nawet szachy dla miłośników broni palnej, co pokazuje, że pomysłowość twórców nie ma granic. Teraz może być podobnie.