Szalony klip promuje rosyjską wódkę. To wideo obejrzało już 10 mln internautów!

Dziwny, pełen szalonej, nieuzasadnionej przemocy klip muzyczny w stylu, który można określić jako "Tarantino dla ubogich", podbija Internet. Na jego popularności zyskuje jedna z marek wódki. Zobaczcie, jak to się robi w Rosji.

Szalony klip promuje rosyjską wódkę. To wideo obejrzało już 10 mln internautów! 1Biting Elbows (Fot. YouTube)
Marta Wawrzyn

Dziwny, pełen szalonej, nieuzasadnionej przemocy klip muzyczny w stylu, który można określić jako "Tarantino dla ubogich", podbija Internet. Na jego popularności zyskuje jedna z marek wódki. Zobaczcie, jak to się robi w Rosji.

Kiedy amerykańskie marki próbują podbić Sieć, wydają na kampanie mnóstwo zielonych (patrz: wilk Old Spice'a. Rosjanom wystarczy kamera, paru gości w garniturach, butelka wódki i dużo sztucznej krwi.

A Zachód na to: WTF?

To w zasadzie nie jest reklama, a teledysk do utworu zespołu Biting Elbows. Widać wyraźną inspirację filmami Quentina Tarantino, tylko budżet oczywiście jest dużo niższy. Klip jest wariacką opowieścią o zemście faceta, który przeżył próbę egzekucji. To, co się dzieje, oglądamy z jego perspektywy. Przemocy w klipie nie brakuje i wydaje się ona znacznie bardziej nieuzasadniona (i niestety dużo mniej poetycka) niż u Tarantino.

Wideo jest na tyle dziwne, że w ciągu kilkunastu dni zrobiło niesamowitą karierę w Sieci. Na YouTube obejrzano je już 10 mln razy. Na Twittera wrzucił je Samuel L. Jackson, gwiazda kultowego "Pulp Fiction". Internauci z całego świata patrzą się i dziwią, i nadziwić się nie mogą.

Gdzie tu jest reklama?

Product placement więc jest, choć niewątpliwie wpleciono go dość subtelnie w teledysk. Autorzy blogów eksperckich łamią głowy nad tym, czy to już reklama, czy jeszcze nie. Ale kiedy jakiś klip staje się viralem na taką skalę i wszyscy o nim piszą, wymieniając nazwę marki, to moim zdaniem odpowiedź jest bardzo prosta. To jest reklama i jest to reklama genialna w swojej prostocie.

AdAge publikuje listę najpopularniejszych virali tygodnia. Wódka Neft pojawiła się znikąd i od razu wskoczyła na pierwsze miejsce. Daleko, daleko za nią są reklamy Pepsi, Galaxy S4 i innych amerykańskich marek, które na promocję wydają miliony. Rosjanom wystarczyło trochę fantazji, by je wszystkie przebić.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟