Tak, to jest powód do dumy. Polski pies-pająk rządzi światowym Internetem

Niezależnie od tego, czy wejdziecie na zagraniczne serwisy typowo rozrywkowe czy okołotechnologiczne, dowiecie się, że filmik SA Wardegi był najchętniej oglądanym materiałem na YouTubie w 2014 roku. Co ciekawe, w Polsce wygrać internetów wcale mu się nie udało.

Tak, to jest powód do dumy. Polski pies-pająk rządzi światowym Internetem
Marta Wawrzyn

10.12.2014 | aktual.: 10.03.2022 10:43

Co oglądaliście na YouTubie w 2014 roku? Psy-pająki i Katy Perry - pisze serwis Deadline, ilustrując artykuł screenem z filmiku Sylwestra Wardęgi. Informację o tym, że Polak zdobył YouTube'a, znajdziecie w niemal każdym większym serwisie zajmującym się rozrywką lub/i nowymi technologiami.

Pies-pająk obejrzany 113 milionów razy

Wszystko dlatego, że Google wypuścił wczoraj YouTube Rewind 2014 i ujawnił dziesiątki najlepiej oglądanych filmików na całym świecie. Wśród teledysków muzycznych króluje Katy Perry i jej "Dark Horse", obejrzany ponad 700 mln razy.

YouTube Rewind: Turn Down for 2014

Katy Perry - Dark Horse (Official) ft. Juicy J

Z kolei wśród filmików pozamuzycznych najpopularniejszy był "Mutant Giant Spider Dog", czyli dobrze nam znany warszawski jamnik Sylwestra Wardęgi, którego obejrzano 113 milionów razy. Coś takiego przytrafiło się Polakom po raz pierwszy – nigdy wcześniej żaden nasz filmik nie był najpopularniejszy na światowym YouTubie. Ba, w ogóle bardzo rzadko przebijają się materiały nakręcone poza Stanami Zjednoczonymi. Na miejscu Wardęgi znajdowały się wcześniej zaledwie dwie osoby spoza USA.

Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)

To wielki sukces, cieszmy się z niego

Co ciekawe, w Polsce Wardęga wcale nie był najchętniej oglądany. Psa-pająka pokonała Karolina Czarnecka i "Hera koka hasz LSD".

Karolina Czarnecka - Hera koka hasz LSD (35 PPA)

A czytając komentarze w internetach, można odnieść wrażenie, że Wardęga w ogóle niczego nie wygrał. Zamiast gratulacji słychać tylko pytania, ile on na tym właściwie zarobił (wciąż powraca informacja, że ok. 400 tys. zł), a także opinie, że przecież to nic takiego. Polacy robią ciekawsze rzeczy, na przykład dostają się do finału międzynarodowego konkursu NASA. "Czemu o tym nie piszecie?" - pytają czytelnicy. Niektóre portale wpadają na "genialne" pomysły, jak przerzucenie filmiku na własny player.

Trudno odnosi się sukces w Polsce. Ale Wardęga może na to wszystko machnąć ręką, on już udowodnił, że w swojej kategorii jest mistrzem. "Mutant Giant Spider Dog" był najchętniej oglądanym filmikiem w 2014 roku na całym świecie, mimo że znalazł się na YouTubie dopiero we wrześniu. Był popularniejszy od reklamy Nike'a z gwiazdami piłki nożnej, a także od słynnego "First Kiss". Bądźmy dumni i już.

FIRST KISS

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.