Tak, to jest powód do dumy. Polski pies-pająk rządzi światowym Internetem
Niezależnie od tego, czy wejdziecie na zagraniczne serwisy typowo rozrywkowe czy okołotechnologiczne, dowiecie się, że filmik SA Wardegi był najchętniej oglądanym materiałem na YouTubie w 2014 roku. Co ciekawe, w Polsce wygrać internetów wcale mu się nie udało.
10.12.2014 | aktual.: 10.03.2022 10:43
Co oglądaliście na YouTubie w 2014 roku? Psy-pająki i Katy Perry - pisze serwis Deadline, ilustrując artykuł screenem z filmiku Sylwestra Wardęgi. Informację o tym, że Polak zdobył YouTube'a, znajdziecie w niemal każdym większym serwisie zajmującym się rozrywką lub/i nowymi technologiami.
Pies-pająk obejrzany 113 milionów razy
Wszystko dlatego, że Google wypuścił wczoraj YouTube Rewind 2014 i ujawnił dziesiątki najlepiej oglądanych filmików na całym świecie. Wśród teledysków muzycznych króluje Katy Perry i jej "Dark Horse", obejrzany ponad 700 mln razy.
YouTube Rewind: Turn Down for 2014
Katy Perry - Dark Horse (Official) ft. Juicy J
Z kolei wśród filmików pozamuzycznych najpopularniejszy był "Mutant Giant Spider Dog", czyli dobrze nam znany warszawski jamnik Sylwestra Wardęgi, którego obejrzano 113 milionów razy. Coś takiego przytrafiło się Polakom po raz pierwszy – nigdy wcześniej żaden nasz filmik nie był najpopularniejszy na światowym YouTubie. Ba, w ogóle bardzo rzadko przebijają się materiały nakręcone poza Stanami Zjednoczonymi. Na miejscu Wardęgi znajdowały się wcześniej zaledwie dwie osoby spoza USA.
Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)
To wielki sukces, cieszmy się z niego
Co ciekawe, w Polsce Wardęga wcale nie był najchętniej oglądany. Psa-pająka pokonała Karolina Czarnecka i "Hera koka hasz LSD".
Karolina Czarnecka - Hera koka hasz LSD (35 PPA)
A czytając komentarze w internetach, można odnieść wrażenie, że Wardęga w ogóle niczego nie wygrał. Zamiast gratulacji słychać tylko pytania, ile on na tym właściwie zarobił (wciąż powraca informacja, że ok. 400 tys. zł), a także opinie, że przecież to nic takiego. Polacy robią ciekawsze rzeczy, na przykład dostają się do finału międzynarodowego konkursu NASA. "Czemu o tym nie piszecie?" - pytają czytelnicy. Niektóre portale wpadają na "genialne" pomysły, jak przerzucenie filmiku na własny player.
Trudno odnosi się sukces w Polsce. Ale Wardęga może na to wszystko machnąć ręką, on już udowodnił, że w swojej kategorii jest mistrzem. "Mutant Giant Spider Dog" był najchętniej oglądanym filmikiem w 2014 roku na całym świecie, mimo że znalazł się na YouTubie dopiero we wrześniu. Był popularniejszy od reklamy Nike'a z gwiazdami piłki nożnej, a także od słynnego "First Kiss". Bądźmy dumni i już.