Telewizja n spamuje skrzynki e‑mailowe swoich klientów?

Co ma zrobić internauta, którego usługodawca wysyła spam - nawet wtedy, gdy nie ma do tego prawa? Poznajcie historię pechowego klienta Telewizji n.

Mielonka ;) (Fot. Flickr/daveparker/Lic. CC by)
Mielonka ;) (Fot. Flickr/daveparker/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

09.12.2010 17:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Co ma zrobić internauta, którego usługodawca wysyła spam - nawet wtedy, gdy nie ma do tego prawa? Poznajcie historię pechowego klienta Telewizji n.

O sprawie informuje Dziennik Internautów. Mimo wyraźnego zaznaczenia w umowie braku zgody na przesyłanie informacji reklamowych na skrzynkę klienta trafiła reklama wysłana przez ITI Neovision. Po interwencji w biurze obsługi dane w mitycznym "systemie" zostały poprawione, firma przeprosiła i sprawa wydawała się załatwiona.

Klient okazał się jednak człowiekiem zasadniczym i postanowił domagać się zadośćuczynienia, na co ITI Neovision odpowiedziało w sposób dość kuriozalny. Abstrahując od zasadności roszczeń, zdziwienie może budzić interpretacja przez ITI zapisów umowy i ustawy o ochronie danych osobowych.

Firma stwierdziła bowiem, że brak zgody klienta na wysyłanie reklam nie jest wiążący w przypadku, gdy reklamy dotyczą "usług własnych". A zatem można odnieść wrażenie, że klient brak zgody może sobie wyrażać, a firma i tak wyśle mu to, co uzna za stosowne.

Tymczasem interpretacja przepisów dokonana przez prawnika prowadzącego serwis Lege Artis jest dla ITI Neovision miażdżąca. Zdaniem prawnika ITI myli w tym wypadku dopuszczalne przetwarzanie danych osobowych z wykorzystaniem tych danych w celach marketingowych.

Trudno ocenić, czy jest to jednostkowe zjawisko, czy może powszechna praktyka. Czy zdarzyło się Wam dostawać reklamy od firm, które nie miały Waszej zgody na wysyłkę?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.