Telewizja n spamuje skrzynki e‑mailowe swoich klientów?
Co ma zrobić internauta, którego usługodawca wysyła spam - nawet wtedy, gdy nie ma do tego prawa? Poznajcie historię pechowego klienta Telewizji n.
Co ma zrobić internauta, którego usługodawca wysyła spam - nawet wtedy, gdy nie ma do tego prawa? Poznajcie historię pechowego klienta Telewizji n.
O sprawie informuje Dziennik Internautów. Mimo wyraźnego zaznaczenia w umowie braku zgody na przesyłanie informacji reklamowych na skrzynkę klienta trafiła reklama wysłana przez ITI Neovision. Po interwencji w biurze obsługi dane w mitycznym "systemie" zostały poprawione, firma przeprosiła i sprawa wydawała się załatwiona.
Klient okazał się jednak człowiekiem zasadniczym i postanowił domagać się zadośćuczynienia, na co ITI Neovision odpowiedziało w sposób dość kuriozalny. Abstrahując od zasadności roszczeń, zdziwienie może budzić interpretacja przez ITI zapisów umowy i ustawy o ochronie danych osobowych.
Firma stwierdziła bowiem, że brak zgody klienta na wysyłanie reklam nie jest wiążący w przypadku, gdy reklamy dotyczą "usług własnych". A zatem można odnieść wrażenie, że klient brak zgody może sobie wyrażać, a firma i tak wyśle mu to, co uzna za stosowne.
Tymczasem interpretacja przepisów dokonana przez prawnika prowadzącego serwis Lege Artis jest dla ITI Neovision miażdżąca. Zdaniem prawnika ITI myli w tym wypadku dopuszczalne przetwarzanie danych osobowych z wykorzystaniem tych danych w celach marketingowych.
Trudno ocenić, czy jest to jednostkowe zjawisko, czy może powszechna praktyka. Czy zdarzyło się Wam dostawać reklamy od firm, które nie miały Waszej zgody na wysyłkę?
Źródło: Dziennik Internautów