W amfibii Iguana 29 pokonasz każdą przeszkodę [wideo]
Konstrukcja amfibii jest zazwyczaj rzutującym na osiągi kompromisem. Założenia towarzyszące twórcy Iguany 29 były nieco inne – nie zamierzał tworzyć uniwersalnego pojazdu, ale motorówkę, która byłaby w stanie pokonać przeszkody lądowe. Wygląda na to, że z zadania wywiązał się znakomicie.
25.11.2011 | aktual.: 11.03.2022 09:36
Iguana 29 - cz. 1
Konstrukcja amfibii jest zazwyczaj rzutującym na osiągi kompromisem. Założenia towarzyszące twórcy Iguany 29 były nieco inne – nie zamierzał tworzyć uniwersalnego pojazdu, ale motorówkę, która byłaby w stanie pokonać przeszkody lądowe. Wygląda na to, że z zadania wywiązał się znakomicie.
Stare przysłowie głosi, że potrzeba jest matką wynalazków. Nie inaczej było również tym razem. Twórca Iguany 29 - Antoine Brugidou - miał dość problemów, jakie w jego okolicy sprawiały skały i zmieniające położenie mielizny. Lawirowanie pomiędzy przeszkodami okazało się na tyle czasochłonne i uciążliwe, że postanowił znaleźć rozwiązanie.
Okazała się nim łódź wyposażona - poza silnikiem spalinowym - w napęd elektryczny, która zachowując pełnię możliwości podczas pływania, z powodzeniem poradzi sobie nawet podczas pokonywania trudnego terenu.
Nietypową cechą łodzi jest wysuwane z dna, gąsienicowe podwozie, a możliwość korzystania z elektrycznego napędu pozwala na poruszanie się w rejonach, gdzie nawet niewielkie zanieczyszczenie mogłoby doprowadzić do zachwiania równowagi w środowisku.
Video credits EricSander
Iguana 29 może pływać z prędkością 35 węzłów i przewozić 10 pasażerów. Na lądzie porusza się z prędkością 8 km/h i może radzić sobie nawet z niedostępnym terenem - nacisk jednostkowy jest mniejszy od nacisku człowieka.
Niestety, za możliwości tej amfibii trzeba będzie sporo zapłacić – choć nie trafiła jeszcze na rynek, została już wyceniona na 215 tys. euro (prawie milion złotych).
Iguana 29 - cz. 2
Źródło: Gizmag • Iguana Yachts