WGK – już w piątek polscy twórcy gier odwiedzą Gdańsk

Strona głównaWGK – już w piątek polscy twórcy gier odwiedzą Gdańsk
30.08.2012 14:49
WGK - zjazd twórców gier
WGK - zjazd twórców gier
Blomedia poleca
Blomedia poleca

Gry powoli stają się naszym narodowym specjałem – obok pierogów, bigosu i żurku. Daliśmy światu kilka doskonałych RPG-ów (jak serie Wiedźmin i Two Worlds), strzelanek (np. Call of Juarez), a ostatnio także gier mobilnych (np. Anomaly: Warzone Earth i Speedball 2 na iPhony). Tytuły w nawiasach zostały dobrane nieprzypadkowo * ich autorzy znaleźli się w gronie specjalnych gości konferencji WGK.

Gry powoli stają się naszym narodowym specjałem – obok pierogów, bigosu i żurku. Daliśmy światu kilka doskonałych RPG-ów (jak serie Wiedźmin i Two Worlds), strzelanek (np. Call of Juarez), a ostatnio także gier mobilnych (np. Anomaly: Warzone Earth i Speedball 2 na iPhony). Tytuły w nawiasach zostały dobrane nieprzypadkowo * ich autorzy znaleźli się w gronie specjalnych gości konferencji WGK.

Polski „gamedev” radzi sobie coraz lepiej. Dowody są nader wymierne – coraz więcej produkcji rodzimych twórców otrzymuje wysokie oceny w międzynarodowej prasie, osiąga wysokie wyniki sprzedaży i zyskuje oddanych fanów na całym świecie. Trudno się dziwić, że rośnie liczba osób i firm zainteresowanych tym tematem. To już grube dziesiątki studiów w całej Polsce, zatrudniających w sumie setki pracowników.

Naturalnie ta machina wykształciła swego rodzaju społeczność, która miewa zupełnie przyziemną potrzebę spotkania się, wymiany doświadczenia czy poszerzenia znajomości zawodowych, tj. uprawiania szeroko rozumianego networkingu. Bieżący rok obrodził w dobre okazje.

Na przełomie marca i kwietnia odbyła się skupiona na entuzjastach konferencja IGK, a w maju targi gier GameDay oraz konferencja Digital Dragons, kładąca duży nacisk na aspekty biznesowe tworzenia gier. Podobnie biznesowy charakter będzie miała nadchodząca konferencja Game Industry Trends, która odbędzie się 17-18 września. Od 26 do 28 października potrwa kolejna edycja popularnego Poznań Game Area. Częścią tego ostatniego będzie „spotkanie graczy i niezależnych miłośników tworzenia gier” pod hasłem Zjazd Twórców Gier.

Jeśli czegoś na tej liście brakuje, to konferencji ściśle dedykowanej zawodowym twórcom gier. Nie biznesmenom, ale programistom, projektantom czy producentom. Tę lukę obiecuje wypełnić najbliższa z nadchodzących imprez. Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych – bo tak brzmi jej pełna nazwa – odbędzie się pomiędzy 31 sierpnia a 2 września w Gdańsku. Wśród uczestników znajdą się zarówno wyjadacze z wielkich, znanych firm, jak i twórcy dopiero zaczynający karierę.

Organizatorzy chwalą się dużym sukcesem pierwszej edycji i obiecują klasyczne „więcej i lepiej” w ramach odsłony drugiej. Te deklaracje pomogą spełnić przedstawiciele takich firm, jak CD Projekt RED, Techland, Reality Pump, 11 bit studios, Vivid Games czy Intel. Tematyka ich wykładów rozciąga się od spraw zupełnie przyjaznych (jak „Level Design dla zielonych”), poprzez wymagające większego skupienia (przykładowo „Jak dobrze i tanio przetestować grę”), kończąc na zupełnie hardcorowych (typu „Wydajne renderowanie w dowolnym porządku miękko przecinających się cząsteczek przez użycie ważenia wykładniczego”).

Główny wykład poprowadzi delegacja z firmy RIM, która stworzyła kultowego „smartfona dla biznesmenów”, czyli BlackBerry. Tematem będzie wykorzystanie najnowszej platformy BlackBerry 10 w produkcji gier. Podczas prelekcji kilku szczęśliwców zostanie obdarowanych tabletami PlayBook.

Czytelników Gadżetomanii z pewnością zainteresuje występ redaktora Piotra Gnypa, w roli prowadzącego panel dyskusyjny "Wychodzenie z garażu, czyli pierwsze kroki w komercyjnym gamedevie". Piotr będzie na zmianę potakiwał i przerywał dwóm weteranom oraz dwóm „młodym wilkom”, którzy skonfrontują różne podejścia do komercyjnego tworzenia gier.

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie konferencji – http://wgk.pgda.pl. Opłata za wstęp wynosi 200 zł. Z pewnością jest to oferta warta rozważenia przez każdego, kogo choć odrobinę interesują kulisy tworzenia gier.

Zapraszamy!

Udostępnij:
Komentarze (0)