Wirtualna rzeczywistość pomoże przezwyciężyć strach przed oddawaniem krwi?

Wielu chciałoby oddać krew, ale lęk jest zbyt duży. Co z tym zrobić? Założyć na głowę np. Oculus Rift.

Wirtualna rzeczywistość pomoże przezwyciężyć strach przed oddawaniem krwi?
Juliusz Czarnecki

Polskie studio VR Premium weźmie udział w Wampiriadzie - czyli specjalnej zbiórce krwi organizowanej w środowiskach studenckich. Produkcje stworzone na potrzeby wirtualnej rzeczywistości będzie można oglądać 16 listopada na Kampusie Centralnym (Krakowskie Przedmieście 26/28) w godzinach 11:30-14:00 oraz dzień później przy Wydziale Biologii (ul. Miecznikowa 1) w godzinach 9:00-14:00. Ekipa wirtualną rzeczywistość zaprezentuje też na warszawskiej SGH, poznańskim UAM oraz wrocławskim UE, PWr oraz UWr, kiedy tam organizowana będzie Wampiriada.

VR Premium nie tylko będzie promowało wirtualną rzeczywistość, ale chce przede wszystkim pomóc tym, którzy stresują się przed oddaniem krwi. W jaki sposób? - Seans wirtualnej rzeczywistości pochłania całą uwagę odbiorcy – mówi Adam Stachowski, założyciel VR Premium – Dlatego możemy pomóc osobom, które są zdenerwowane przed oddaniem krwi - dodaje. Do wirtualnego świata będzie można się przenieść nawet w trakcie oddawania krwi.

Takie wykorzystanie gogli VR doceniają eksperci:

Kiedy dopada nas silne napięcie, często skupiamy się na doznaniach płynących z ciała (ból, głód, lęk, panika itp.), co dodatkowo podsyca stres. Odwrócenie uwagi działa, gdyż koncentrujemy się na czymś innym. Jeśli uda się nam skupić na innych czynnościach lub myślach, odetniemy paliwo, które podsyca lęk, napięcie i nerwy, dzięki czemu można pozbyć się objawów im towarzyszących – tłumaczy Monika Kotlarek, psycholog prowadząca bloga Psycholog Pisze.

To kolejny dowód na to, że wirtualna rzeczywistość to nie tylko rozrywka, ale technologia, która może pomóc człowiekowi.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.