Zadbaj o swoje zdrowie z Kinectem!
Potwierdzony wpisem w Księdze rekordów Guinnessa tytuł najszybciej sprzedającego się urządzenia elektroniki konsumenckiej to najlepsze podsumowanie przełomu, jakim okazał się Kinect. Rynkowy sukces, wyrażony imponującą liczbą sprzedanych egzemplarzy to jednak nie wszystko. Poza statystykami dużo większe znaczenie ma inna kwestia: sposób, w jaki Kinect zmienił oblicze elektronicznej rozrywki.
25.04.2012 11:29
Potwierdzony wpisem w Księdze rekordów Guinnessa tytuł najszybciej sprzedającego się urządzenia elektroniki konsumenckiej to najlepsze podsumowanie przełomu, jakim okazał się Kinect. Rynkowy sukces, wyrażony imponującą liczbą sprzedanych egzemplarzy to jednak nie wszystko. Poza statystykami dużo większe znaczenie ma inna kwestia: sposób, w jaki Kinect zmienił oblicze elektronicznej rozrywki.
Opracowany przez Microsoft kontroler i czujnik ruchu zdobył zarówno zainteresowanie milionów klientów, jak i uwagę konkurencji, która wzorem firmy z Redmond postanowiła wprowadzić podobne rozwiązania. Co sprawiło, że gry, korzystające z nowego rodzaju kontrolera, zaczęły cieszyć się tak dużą popularnością?
Choć Kinect był zaawansowanym urządzeniem to rewolucja, którą rozpoczął, nie miała wymiaru technicznego. Tym, co stanowiło o jej sile, była zmiana zachowań użytkowników.
Jak wynika z aktualnych badań, dotyczących aktywności fizycznej Polaków, tylko 6 proc. deklaruje regularne uprawianie jakiegoś sportu, a 19 proc. ćwiczy raz w tygodniu. 24 proc. badanych przyznało się, że ćwiczy rzadko, mając zapewne na myśli szybki marsz w listopadzie 2009 roku, gdy zepsuł się samochód i trzeba było gdzieś zdążyć. Pozostałe 49 proc. nigdy nie uprawiało żadnego sportu. Dlaczego?
Długo można omawiać nasze niezdrowe nawyki, ale lepiej skupić się na tym, co możemy sami zmienić w swoim życiu.
Zamiast siedzieć przed telewizorem z padem w ręce, dzięki Kinectowi można oddać się zabawie, angażującej nie tylko palce obu dłoni, ale całe ciało. Użytkownicy, dla których często kilka wolnych chwil oznaczało wybór pomiędzy grą na konsoli a odrobiną ruchu, nie muszą już wybierać. Jedno z drugim można bez problemu pogodzić.
Zwiastunem zmian były już pierwsze gry korzystające z Kinecta, jak Dance Central czy Kinect Sports. Użytkownicy wstali ze swoich kanap, odstawili puszki z colą i… zaczęli się ruszać. Przemysł rozrywkowy szybko zauważył potencjał gier wideo, dostarczających wraz z rozrywką okazji do aktywności fizycznej. Szybko zaczęły pojawiać się kolejne gry, zachęcające do aktywnego wypoczynku.
Kinect: Zumba Fitness - Video Trailer
Szeroka oferta sprawia, że każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego – można bawić się, tańcząc przed ekranem zumbę przy Zumba Fitness, można potraktować Kinecta jak osobistego trenera, oddając się reżimowi treningowemu wraz z grą Your Shape: Fitness Evolved 2012, można również poczuć się jak zawodnik UFC, trenując z UFC Personal Trainer (więcej gier korzystających z Kinecta znajduje się na tej stronie).
Kolejny zwiastun UFC Personal Trainer - Gamezilla.pl
Ćwicząc i bawiąc się z Kinectem, można z powodzeniem spalać 500 kalorii na godzinę, choć już nawet 15 minut aktywności każdego dnia może wydłużyć nasze życie o ponad trzy lata. Zamiast odwlekać w nieskończoność wyjście na basen, przejażdżkę rowerem czy spacer, dzięki Kinectowi zmianę w swoim życiu można zacząć natychmiast, świetnie się przy tym bawiąc.
Bo przy całym, korzystnym wpływie na zdrowie użytkowników Xbox z Kinectem nie przestają być tym, do czego zostały zaprojektowane – sprzętem zapewniającym każdemu doskonałą rozrywkę.