Zapalniczka Zippo

Są drogie, napełnianie ich nie jest prostą sprawą, brudzą kieszenie benzyną, która jest ich paliwem. A jednak to właśnie tak niewygodny gadżet, w postaci zapalniczki firmy Zippo, zyskał miano kultowego.

Zapalniczka Zippo
Paulina Tyburska

Są drogie, napełnianie ich nie jest prostą sprawą, brudzą kieszenie benzyną, która jest ich paliwem. A jednak to właśnie tak niewygodny gadżet, w postaci zapalniczki firmy Zippo, zyskał miano kultowego.

Nazwa powstała od angielskiego słowa zipper - zamek błyskawiczny. Od początku produkt miał dożywotnią gwarancję. W razie awarii lub zniszczenia, wystarczy wysłać do fabryki swoją zapalniczkę, a firma na własny koszt naprawi, lub odeśle nowy egzemplarz.

Zapalniczka Zippo jest znana na całym świecie. W tak wielkiej popularności, pomogły jej z pewnością filmy, w których ‘występowała’. Chociażby takie jak: Top Gun, Terminator, Indiana Jones, czy w serii filmów o Jamesie Bondzie, a nawet w kreskówce dla dzieci WALL-E.

Zapalniczka Zippo składa się ze pojemnika, który wypełnia się specyficznym rodzajem waty nasączonej benzyną. Urządzenie składa się z 22 części. Żeby wyprodukować jedną zapalniczkę należy wykonać dokładnie 108 czynności. Zapalać ją natomiast można na niezliczoną ilość sposobów:

Kolekcjonerzy tworzą specjalne fankluby, a międzynarodowy Klub Zippo gromadzi ponad 12 tysięcy członków w 50 krajach. To także dzięki hobbystom, którzy często są również sponsorami klubu, marka wciąż jest na topie. Co ciekawe, ponoć tylko około 40 % posiadaczy markowych zapalniczek, deklaruje się jako palacze. Inni twierdzą, że zapalniczka się przydaje, a jeśli tak jest, to chcą mieć jak najciekawszą.

Fabryka legendarnych zapalniczek o charakterystycznym dźwięku  (kliknięciu) przy otwieraniu znajduje się tylko jedna. W Pensylwanii w Bradford. Została założona w 1932 roku, kiedy George G. Blaisdell postanowił stworzyć dobrze wyglądającą i prosta w użyciu zapalniczkę, a przy okazji zarobić na jej sprzedaży. Uzyskał prawa do wiatroodpornej zapalniczki z wyjmowaną górą i postanowił ją ulepszyć. Od tamtego czasu projekt pozostaje niemalże niezmienny po dziś dzień. W 2007 roku wprowadzono model butanowy.

W 2007 roku fabryka w Bradford przeznaczyła jeden ze swoich budynków na miejsce, które można zwiedzać od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00, a w niedziele między 11:00 a 16:00. Można tu prześledzić historię tej amerykańskiej ikony.

A oto ciekawa i nietypowa reklama kultowego amerykańskiego produktu. Po jej obejrzeniu, nie jestem już tak pewna, czy nabędę jedną z nich:

zippo advertisement

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.