Zmiany algorytmów Google'a. Będą kary za agresywną optymalizację
Google intensywnie pracuje nad tym, by wyszukiwarka dostarczała użytkownikom przede wszystkim odpowiedzi i linki do wartościowych treści, a nie do generowanych przez pozycjonerów śmieci. W tym celu zostanie wdrożony nowy mechanizm. Co się zmieni?
18.03.2012 19:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Google intensywnie pracuje nad tym, by wyszukiwarka dostarczała użytkownikom przede wszystkim odpowiedzi i linki do wartościowych treści, a nie do generowanych przez pozycjonerów śmieci. W tym celu zostanie wdrożony nowy mechanizm. Co się zmieni?
Podczas konferencji SXSW (kilka dni temu mogliście przeczytać o kontrowersjach wywołanych przez zatrudnionych do obsługi konferencji ludzi-hotspoty) wystąpił m.in. Matt Cutts z Google’a. Matt omówił zamiary firmy dotyczące witryn stosujących zbyt agresywną optymalizację.
Co w praktyce oznacza „SEO Over Optimization”? Zdaniem Matta niektórzy autorzy stron optymalizują je zbyt intensywnie, wyłącznie pod kątem wyszukiwarki – chyba niejednokrotnie każdemu z Was zdarzało się trafić na unikalne, ale nieniosące ze sobą żadnej sensownej treści teksty, gdzie jak mantra powtarza się, nie zawsze sensownie wstawiona, fraza ze słowami kluczowymi.
Googlebot po tuningu ma rozpoznawać strony, na których pojawia się nieproporcjonalnie dużo takich fraz lub do których prowadzi podejrzanie dużo linków z innych adresów.
Zdaniem Google’a ma to na celu wyrównanie szans stron z unikalną, wartościową dla ludzi treścią, z tworzonymi na potrzeby robotów serwisami, których zawartość z punktu widzenia użytkowników Sieci jest bezużyteczna. Zmiany mają być widoczne w wynikach wyszukiwania już za kilka tygodni.
Wydaje się, że stara maksyma „Content is King” jest traktowana przez zespół Google’a coraz bardziej serio. Jeśli tylko algorytm wyszukiwarki trafnie oddzieli ziarno od plew, będzie to kolejny krok, by zdominowana przez roboty Sieć ponownie stała się przestrzenią przeznaczoną dla ludzi.
Ścieżki dźwiękowej z panelu „Dear Google & Bing: Help Me Rank Better!”, podczas którego wystąpili Matt Cutts i Duane Forrester z Microsoftu, możecie posłuchać na tej stronie.
Źródło: CeZzy • Search Engine Land