Zwycięstwo po latach: Google przejął w końcu domenę Gmail.pl

Zwycięstwo po latach: Google przejął w końcu domenę Gmail.pl

Zwycięstwo! (Fot. Flickr/The Man in Blue/Lic. CC by-nd)
Zwycięstwo! (Fot. Flickr/The Man in Blue/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski
12.08.2011 11:35

Gmail.pl to domena z niesamowitą historią. Jej polscy właściciele przez lata wodzili za nos korporację z Mountain View. Ale wygląda na to, że Google w końcu sięgnął po swoje.

Gmail.pl to domena z niesamowitą historią. Jej polscy właściciele przez lata wodzili za nos korporację z Mountain View. Ale wygląda na to, że Google w końcu sięgnął po swoje.

Gmail.pl najprawdopodobniej po raz pierwszy został zarejestrowany w 2005 r. Po roku domeny nie przedłużono i w 2006 roku właścicielką została niejaka Izabela Krawczyk, która tłumaczyła, że zamierza stworzyć witrynę Grupy Młodych Artystów i Literatów.

Google postanowił powalczyć i w 2008 roku zwrócił się do Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych, licząc na to, że odzyska w ten sposób prawa do domeny. Dwa lata później sąd sprawę umorzył z powodów proceduralnych.

Właścicielką wciąż była młoda artystka lub/i literatka, która od czasu do czasu wystawiała Gmail.pl na Allegro. W zeszłym roku, kiedy domena generowała ok. 4 tysięcy wejść dziennie, Krawczyk wystawiła ją po raz kolejny.

I właśnie wtedy w końcu ją sprzedano – za 119 400 złotych. Zwycięzcą licytacji była hurtownia sanitariatów z Częstochowy, jednak – jak twierdzi Daniel Dryzek, znany polski inwestor domenowy – ta aukcja nigdy nie została opłacona.

To właśnie Dryzek odkrył za pomocą WHOIS, że obecnie właścicielem domeny Gmail.pl jest Google. Nie są znane szczegóły przejęcia, ale korporacji raczej nie pomógł w tym żaden sąd.

Na razie niestety nic tu nie ma, ale można przypuszczać, że w przyszłości po wpisaniu "Gmail.pl" w pasek adresu Polacy będą przechodzić do swojej poczty. Młodzi artyści i literaci będą musieli poszukać miejsca do przedstawiania swoich głębokich myśli gdzie indziej.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)