Piekło zamarzło. Nasza Klasa rezygnuje ze Śledzika
Modły milionów użytkowników NK, a wcześniej Naszej Klasy, zostały wysłuchane. Największy polski serwis społecznościowy zapowiedział rezygnację z niepopularnej marki.
16.12.2010 17:58
Modły milionów użytkowników NK, a wcześniej Naszej Klasy, zostały wysłuchane. Największy polski serwis społecznościowy zapowiedział rezygnację z niepopularnej marki.
Uruchomiony na początku września 2009 r. Śledzik miał być odpowiedzią Naszej Klasy na rosnącą popularność serwisów mikroblogowych, głównie Twittera. Zamiast zostać atutem, Śledzik stał się jednak nielubianą i kontrowersyjną usługą.
Bardzo szybko wśród osób korzystających z Naszej Klasy popularność zdobyły łańcuszki, różne formy spamu i porady, jak wyłączyć nielubianego „Śledzia”.
W gruncie rzeczy trudno zrozumieć tak wielką niechęć do usługi pozwalającej – zgodnie ze swoją nazwą – na śledzenie wpisów innych użytkowników. Wpływ na to mogły mieć nie tyle funkcje Śledzika, co sposób promowania nowej usługi, fatalnie odebrany przez internautów.
Opór użytkowników i konieczność wprowadzenia zmian zostały jednak – w końcu – zauważone. Na konferencji SocialmediaStandard 2010 Dominik Kaznowski, odpowiedzialny za marketing NK stwierdził, że „użytkownicy nie przyjęli ze zbytnim entuzjazmem tego produktu, więc nie ma co konserwować tego brandu”.
Decyzja wydaje się słuszna. Pozostaje jednak pytanie, dlaczego podjęto ją dopiero teraz? Do tej pory nieprzychylne opinie internautów wydawały się w niczym nie przeszkadzać. Czyżby rosnące zagrożenie ze strony Facebooka sprawiło, że osoby odpowiedzialne za rozwój NK zaczęły w końcu brać pod uwagę oczekiwania użytkowników?
Trochę więcej szczegółów na temat przyszłości Śledzika przynosi kolejna wypowiedź Dominika Kaznowskiego:
Rozwijamy Śledzika w kierunku feedu, dlatego że duża cześć użytkowników, zwłaszcza tych młodszych, korzysta w inny sposób z portalu.
Można się jednak zastanawiać, czy gdy zabraknie Śledzika, użytkownicy – przewrotnie – nie zaczną za nim tęsknić. Może już niedługo popularność zdobędą wpisy typu 5L3DZ1U WR4C4J! ;)
Strategia przyjęta przez NK jest ciekawa. Serwis rezygnuje z nielubianej nazwy, a samą usługę ma zamiar przekształcić tak, by sprostać oczekiwaniom młodszej grupy docelowej. Można się jednak zastanawiać, czy takie decyzje przyniosą sukces.
Sądzicie, że następca Śledzika zdobędzie sympatię użytkowników?
Źródło: Gazeta.pl