Zostajemy w domu, więc potrzebujemy więcej telewizorów. Sprzedaż rośnie

Dla wielu osób, sytuacja wymuszonej kwarantanny jest czymś zupełnie nowym. Już wcześniej zaobserowaliśmy, że serwisy VOD z filmami i serialami przeżywają istne oblężenie. Teraz wyłonił się również inny trend – w miesiącu marcu, w UK oraz Polsce zwiększyła się sprzedaż telewizorów.

W czasie kwarantanny częściej kupujemy telewizory
W czasie kwarantanny częściej kupujemy telewizory
Źródło zdjęć: © Sergei Bobylev\TASS via Getty Images
Jakub Krawczyński

02.04.2020 17:43

Firma analityczna Growth from Knowledge (GfK) odnotowała, że liczba sprzedanych w Wielkiej Brytanii telewizorów w marcu 2020 była większa o 59,5 procent aniżeli w analogicznym okresie w roku ubiegłym.

Jak wynika z danych GfK konsumenci kupowali najczęściej telewizory poniżej 43 cali. Może świadczyć to o tym, że Brytyjczycy sięgali po drugi odbiornik do kuchni, sypialni czy pokojów, gdzie prowadzą domowe biura. Kelly Whitwick z GfK zauważa dodatkowo, że najczęściej sprzedawano modele o podstawowej funkcjonalności.

Analityk uważa, że dokupowanie kolejnych telewizorów do gospodarstw domowych pomaga w zachowywaniu dystansu wobec siebie, jak również sprawia, że domownicy nie muszą się kłócić o oglądane programy.

Postanowiłem również sprawdzić, jak sytuacja wygląda w Polsce, a kilka elektromarketów, w tym x-kom i RTV EURO AGD faktycznie potwierdziło, że Polacy kupili w marcu 2020 więcej lub znacznie telewizorów niż rok temu. X-kom, u którego sprzedaż w ubiegłym miesiącu podwoiła się rok do roku, zauważył, że praktycznie wszystkie wykupione odbiorniki posiadały funkcje Smart TV albo Android TV. Może to sugerować, że niekoniecznie wzrasta przy okazji oglądalności tradycyjnej telewizji, lecz preferowane są treści w Internecie.

RTV EURO AGD z kolei odnotowało chwilowy trend kupowania telewizorów 43- i 50-calowych w przystępnych przedziałach cenowych, prawdopodobnie również jako drugi odbiornik TV do domu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.