8 pytań jakie powinien zadać webmaster swojemu klientowi

Najtrudniejszą częścią pracy każdego webmastera to zrozumienie potrzeb klienta i analiza jego wymagań i oczekiwań przed przystąpieniem do realizacji projektu. Wiele z nich jest porzucanych z powodu nierealnych zachcianek klientów ponieważ webmaster nie był świadomy prawdziwych potrzeb klienta i czasem swoich zdolności. Dlatego przy rozmowie może przydać się poniższe 8 pytań.

8 pytań jakie powinien zadać webmaster swojemu klientowi
Adam Kaczmarek

12.02.2010 | aktual.: 15.01.2022 15:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najtrudniejszą częścią pracy każdego webmastera to zrozumienie potrzeb klienta i analiza jego wymagań i oczekiwań przed przystąpieniem do realizacji projektu. Wiele z nich jest porzucanych z powodu nierealnych zachcianek klientów ponieważ webmaster nie był świadomy prawdziwych potrzeb klienta i czasem swoich zdolności. Dlatego przy rozmowie może przydać się poniższe 8 pytań.

  1. Jaki ma być profil twojej strony?[/h3]Musisz znać cel jaki ma spełniać. Czy to ma być jakiegoś rodzaju portal społecznościowy, czy to ma być blog, czy też sklep Internetowy.

2. Jaki ma być target?

Cały wygląd zależy od grupy docelowej, do której kierowana jest strona. Czy jest ona skierowana do osób starszych, którzy nie lubią jasnych, krzykliwych kolorów czy strona jest robiona pod np. dzieci, które preferują dużą ilość kolorów i animacje flash.

3. Jakie narzędzia/gadżety ma posiadać strona?

To pytanie powie Ci jaką wiedzę posiada twój klient i czy wcześniej zrobił jakieś badania przed podjęciem projektu. Wielu klientów nie ma o tym bladego pojęcia i wymyślają kosmiczne rzeczy, o których nawet w NASA nie słyszeli. Więc dobrą sprawą będzie jeśli wytłumaczysz jakie narzędzia można dodać, a które są całkowicie zbędne.

4. Czy jest pan/i w stanie pokazać mi serwisy konkurencji?

Każdy klient chce aby jego strona było milion razy lepsza od serwisów konkurentów. Przeglądając ich strony dowiesz się jak zaawansowany będzie projekt.

5. Jakie są pana/pani ulubione strony i dlaczego?

Zapytaj klienta o to, jakie strony w Internecie ogląda, czytuje. Te strony pomogą ci w zrozumieniu tego jaki gust posiada klient i co uważa za ładną i wartościową stronę. Niektórzy z nich patrzą bardziej na stronę wizualną, a niektórzy bardziej pragną prostotę, ale wysoki poziom usability.

6. Czy rozumie pan/i proces tworzenia witryny Internetowej?

Tworzenie strony to nieraz ciężki proces i wymaga czasu i weny. Postaraj się, aby klient zdawał sobie z tego sprawę i dał Ci wolną rękę, przy projektowaniu.

7. Jaki jest termin wykonania i budżet projektu?

Najważniejsze pytanie. Czyli ile kasy klient jest w stanie wydać no i w jakim czasie chce, aby strona była gotowa do odbioru. Musisz to wiedzieć zanim podejmiesz decyzje o wykonaniu zleconej pracy.

8. W jaki sposób możemy się kontaktować?

Głównie, komunikacja z klientami odbywa się via e-mail lub komunikator. Jest to dość wygodna forma, kiedy dochodzi do "konfrontacji". Czasem też łatwiej jest coś komuś wytłumaczyć pokazując jakiś zrzut ekranu niż rozmawiając przez telefon.

Masz jeszcze jakieś ciekawe pytania, które zadajesz swoim klientom? Daj znać w komentarzach.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.