Google wyszukuje jeszcze lepiej!
Obserwując zmiany jakie zachodzą w usługach Google niejednokrotnie zapominamy, że Google to też wyszukiwarka i to właśnie ten produkt przyniósł firmie z Mountain View ogromną popularność. Niedawno wprowadzono poważne zmiany, które mają przyczynić się w sposób znaczący do poprawy jakości wyszukiwania.
Obserwując zmiany jakie zachodzą w usługach Google niejednokrotnie zapominamy, że Google to też wyszukiwarka i to właśnie ten produkt przyniósł firmie z Mountain View ogromną popularność. Niedawno wprowadzono poważne zmiany, które mają przyczynić się w sposób znaczący do poprawy jakości wyszukiwania.
Pierwszą ze zmian jest zastosowanie dłuższych opisów stron. Zazwyczaj gdy wyszukujemy czego, otrzymujemy wyniki pod postacią tytułu i dwóch linijek opisu, który zawiera słowa kluczowe. Problemem jest to, gdy formułujemy dłuższe zapytanie i słowa kluczowe są rozproszone na stronie a w rezultacie opis ich nie obejmuje. Dzięki zastosowaniu dłuższych opisów nie będziemy musieli wchodzić na stronę, aby sprawdzić, czy spełnia one nasze oczekiwania (pod względem informacji). Mamy w ten sposób oszczędzić trochę czasu na zbędnym przełączaniu się miedzy kartami, albo cofaniu do strony wyszukiwania.
Znacznie bardziej poważnie prezentuje się druga nowość - wyszukiwanie semantyczne. Oznacza to, że wyszukiwarka nie będzie zwracała wyłącznie wyników obejmujących słowa kluczowe, ale także sformułowania powiązane znaczeniowo z naszym zapytaniem. Ogólnie mówiąc wyszukiwarka ma być bardziej inteligentna. Nie wiadomo, czy nie doprowadzi to do tego, że zasypywani będziemy wynikami, które za bardzo odbiegają od naszego zapytania.
Źródło: Gazeta