Digg stracił co czwartego czytelnika. Nauczka dla Wykopu?
Poważne zmiany wyglądu witryn społecznościowych nie są dobrym pomysłem. Boleśnie przekonali się o tym właściciele starszego brata Wykopu - serwisu Digg. Po wprowadzeniu kontrowersyjnych zmian witryna zanotowała duży spadek ruchu. Czy podobnie może być w Polsce?
href="http://vbeta.pl/2010/09/24/powazna-nauczka-dla-wykop-pl/koparka">Poważne zmiany wyglądu witryn społecznościowych nie są dobrym pomysłem. Boleśnie przekonali się o tym właściciele starszego brata Wykopu - serwisu Digg. Po wprowadzeniu kontrowersyjnych zmian witryna zanotowała duży spadek ruchu. Czy podobnie może być w Polsce?
Według najnowszych danych opublikowanych przez brytyjską firmę Hitwise Digg traci użytkowników zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Wielkiej Brytanii. Prawdopodobnie z odwiedzin na Diggu zrezygnowali także obywatele innych państw. Jak przedstawia się spadek?
Nowy wygląd serwisu został wprowadzony w ostatnim tygodniu sierpnia. Od tego czasu witryna sukcesywnie traci użytkowników. Analitycy uważają, że ruch z Wielkiej Brytanii spadł aż o 34%. Amerykanie, którzy są głównymi odbiorcami Digga, zrezygnowali z 26% odwiedzin. Gdzie przenieśli się użytkownicy?
Tego nie wiadomo. Jeden z większych konkurentów Digga - serwis Reddit - zanotował w tym okresie wzrost o 2,6%. Mam nadzieję, że właściciele polskiego Wykopu wyciągną wnioski z porażki swojego międzynarodowego pierwowzoru. A może już zdążyli się przekonać, że lepsze jest wrogiem dobrego?
Źródło: Hitwise