2,5 GB danych w ciągu 5 sekund? Plus twierdzi, że to możliwe. I każe płacić

2,5 GB danych w ciągu 5 sekund? Plus twierdzi, że to możliwe. I każe płacić09.08.2011 09:06
Podobno od przybytku głowa nie boli (Fot. FLickr/Lisa Brewster/Lic. CC by-sa)

Jak szybki może być mobilny Internet w Polsce? Zdaniem niektórych operatorów klienci mają do dyspozycji łącza o imponującej przepustowości. Gigabajt danych ściągnięty w ciągu sekundy? Takie rzeczy tylko w Plusie ;). Jak to możliwe?

Jak szybki może być mobilny Internet w Polsce? Zdaniem niektórych operatorów klienci mają do dyspozycji łącza o imponującej przepustowości. Gigabajt danych ściągnięty w ciągu sekundy? Takie rzeczy tylko w Plusie ;). Jak to możliwe?

Na forum Elektroda.pl pojawił się post zaniepokojonego klienta Plusa. Użytkownik iPhone’a dostał rachunek opiewający na 2,5 tys. złotych. Wysokość rachunku wynikała ze ściągnięcia znacznej ilości danych – około 2,5 GB.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie dwa drobne detale. Użytkownik niemal nie korzystał z Sieci, a prawie cały transfer, za który Plus domaga się zapłaty, został wykorzystany w ciągu kilku sekund. W czasie rekordowego, dwusekundowego połączenia, klient Plusa ściągnął niemal gigabajt danych.

Załączone zestawienie połączeń pokazuje, że albo zaniepokojony internauta testuje za pomocą nieznanego sprzętu technologię przyszłości ;), albo Plus w wyniku błędu domaga się pieniędzy za usługę, która nie mogła zostać wykonana.

Wykaz połączeń. Najciekawsze 29 czerwca ok. 0:09. (Fot. Elektroda.pl)
Wykaz połączeń. Najciekawsze 29 czerwca ok. 0:09. (Fot. Elektroda.pl)

Zdrowy rozsądek kończy się jednak często tam, gdzie zaczynają się procedury działów reklamacji. Obciążony absurdalnie wysokim rachunkiem internauta złożył bowiem reklamację, prosząc o wyjaśnienie i rozwiązanie całej sytuacji. Odpowiedź była – niestety – typowa.

Wyglądający na pisany metodą „kopiuj – wklej” mail z działu reklamacji nie wyjaśnił niczego. Choć liczył kilka akapitów, zawierał jedynie kilka oczywistych stwierdzeń oraz deklarację, że po stronie Plusa wszystko zostało wykonane i naliczone prawidłowo.

Do tego kilka odwołań do przepisów prawa i magiczna formułka o „potwierdzeniu od pracowników pionu technicznego”. Słowem – żadnych konkretów, poza informacją, że reklamacja została odrzucona.

Odpowiedź na reklamację (Fot. Elektroda.pl)
Odpowiedź na reklamację (Fot. Elektroda.pl)

Dla Plusa bez znaczenia pozostaje fakt, że istniejąca infrastruktura nie daje możliwości ściągnięcia takiej ilości danych w tak krótkim czasie. Stanowisko firmy telekomunikacyjnej wydaje się jasne – klient pobrał i ma zapłacić. Jak pobrał? To nieważne!

Próby znalezienia logicznego wytłumaczenia problemu spełzły na niczym. Jedna, niewytrzymująca krytyki  hipoteza zakładała problemy z roamingiem – pechowy klient wrócił bowiem niedawno z zagranicznej wycieczki.

Kolejne, nie odwołujące się do ingerencji sił nadprzyrodzonych wytłumaczenie to nawiązanie przez telefon bardzo dużej liczby połączeń w bardzo krótkim czasie. Przy billingowaniu za każde rozpoczęte 100 kB mogło to – teoretycznie – spowodować wykazanie pobrania 2,5 GB w ciągu kilku sekund.

Billing pokazuje jednak coś innego – pojedyncze, błyskawiczne połączenia, w czasie których ściągano po kilkaset megabajtów.

Wątek poruszony na forum podjęli również inni użytkownicy. Okazało się, że pozostali internauci również mają podobne problemy choć, niestety, nie sposób zweryfikować wiarygodności ich wypowiedzi.

Najbardziej drastyczne są przypadki klientów, którzy otrzymali rachunki na 12 i 15 tys. złotych, jednak w ich przypadku – choć można doszukiwać się innych nieprawidłowości – dane nie zostały ściągnięte w kilka sekund.

Czy sprawa znajdzie korzystny dla klienta finał? Niezależnie od możliwych działań prawnych, być może ktoś w Plusie w końcu zorientuje się, że próba wymuszenia zapłaty za usługę, która z obiektywnych przyczyn nie miała prawa zostać wykonana, może zostać odebrana jako zwykłe naciąganie klientów.

Niestety, Plus – na razie – milczy. Czy zetknęliście się kiedykolwiek z podobnymi sytuacjami? A może macie doświadczenie w walce z firmami telekomunikacyjnymi, domagającymi się nieuzasadnionych należności?

Źródło: Wykop

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.