200 mln widzów na YouTube w 2 miesiące. "Gangnam Style" podbija Internet [wideo]

200 mln widzów na YouTube w 2 miesiące. "Gangnam Style" podbija Internet [wideo]19.09.2012 12:13
Gangnam Style (Fot. YouTube)
Wojtek Wowra

Kochana przez jednych, a nienawidzona przez innych Rebecca Black, muzyczna królowa Internetu roku 2011, ma godnego następcę. Jest nim Koreańczyk o pseudonimie Psy. Raper wydał w połowie lipca singiel, który podbił serca milionów fanów.

Kochana przez jednych, a nienawidzona przez innych Rebecca Black, muzyczna królowa Internetu roku 2011, ma godnego następcę. Jest nim Koreańczyk o pseudonimie Psy. Raper wydał w połowie lipca singiel, który podbił serca milionów fanów.

Chodzi oczywiście o "Gangnam Style". Dzięki tej piosence wszyscy dowiedzieli się, że istnieje coś takiego jak K-Pop czyli koreański pop. Niektórzy zaczęli go nawet regularnie słuchać.

Dla tych, którzy jeszcze nie znają, wrzucamy wideo:

PSY - GANGNAM STYLE(강남스타일) M/V

"Gangnam Style" ma w sobie wszystko, czego typowy utwór z pogranicza hip-hopu oraz popu potrzebuje. Skoczny rytm rodem z wiejskiej remizy, śliczne dziewczyny w skąpych strojach i - to chyba najważniejsze - unikalny "krok taneczny".

Wszyscy wiemy jak taki krok jest ważny. W końcu bez nieco nie byłoby kultowej w latach 90. "Macareny". Rezultat? "Gangnam Style" w ciągu dwóch miesięcy od premiery na YouTube obejrzano ok. 220 mln razy.

Gdyby nie Internet nigdy byśmy zapewne o Psy nie usłyszeli. Zarządzająca jego twórczością firma YG Entertainment uzyskała w 2011 r. przychody w wysokości ok. 50 mln dol. Dla porównania taki Universal zarobił 5,5 mld (2010 r.).

Mimo dużo mniejszych nakładów na promocję Koreańczyk pobił aż dwa rekordy w sklepie z cyfrową muzyką iTunes. Zdobył 1. miejsce na liście najpopularniejszych teledysków i 44. miejsce na liście najpopularniejszych piosenek w USA. Żaden muzyk z Korei nie uzyskał jeszcze tak dobrego wyniku.

Skąd wziął się w ogóle tytuł piosenki? Gangnam to jedna z najbogatszych dzielnic Seulu, stolicy Korei Południowej. Ma jedynie kilkanaście kilometrów kwadratowych, ale odpowiada aż za 7% produktu krajowego brutto azjatyckiego państwa. W Gangnam znajdują się główne siedziby takich firm jak LG, Hyundai czy Samsung.

Więcej ciekawych informacji na temat piosenki znajdziecie na tej infografice.

Warto pamiętać, że "Gangnam Style" to nie tylko piosenka i popularny teledysk. To także jeden z najbardziej znanych obecnie internetowych memów. Na YouTube można znaleźć mnóstwo parodii utworu. Moja ulubiona dotyczy Korei Północnej:

PSY - GANGNAM STYLE (강남스타일) - Pyongyang Style - Remix and parody

Nie można również zapomnieć o wersji metalowej:

Gangnam Style Meets Metal

Więcej parodii znajdziecie na tej liście.

Tylko dziś wpadłem na dwie kolejne nowe internetowe reakcje na utwór Koreańczyka. W pierwszej występują amerykańscy marynarze:

Kolejna rzecz jest bez wideo - stanowi połączenie "Gangnam Style" i popularnego utworu "Call Me Maybe". Posłuchajcie tutaj. Koreański utwór zna także Hitler:

元首Rap:江南Style Gangnam Style from Hitler

Czy "Gangnam Style" to nowy "Friday" Rebeki Black? Na pewno nie wzbudza aż tak skrajnych emocji (odsetek głosów na nie pod klipem na YouTube jest dużo niższy niż pod teledyskami młodej Amerykanki). Parodie piosenki Psy są także mniej naładowane negatywnymi emocjami.

Nie ma jednak co się łudzić. "Gangnam Style" nie jest dziełem ambitnym. Kiczowata, typowo azjatycka estetyka wali po oczach niemal w każdej sekundzie teledysku. Nie przeszkadza to jednak najwyraźniej muzykowi w osiąganiu kolejnych sukcesów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.