5 serwisów muzycznych, które pomogą w promocji twojego zespołu

5 serwisów muzycznych, które pomogą w promocji twojego zespołu02.09.2015 11:36
Zdjęcie koncertu pochodzi z serwisu Shutterstock
Karol Krasuski

Internet zabił przemysł fonograficzny? Nie sądzę. XXI wiek to najlepsze czasy dla muzyków chcących dzielić się swoją pasją i energią płynącą z dźwięku. Sieć umożliwia kontakt z fanami na całym świecie, a jeśli coś trafi w gust odbiorcy, to na pewno się tym podzieli ze znajomymi, którzy udostępnią to swoim znajomym...

To oczywiste. Choć transmisja koncertu online nie zastąpi nam emocji z uczestnictwa "na żywo", to z kolei zakup płyty w sklepie internetowym lub za pomocą iTunes jest po prostu wygodny.

Serwisy udostępniające treści wideo stały się platformami promocji, na których znajdziemy najnowsze klipy zespołów zarówno początkujących, jak i tych już dobrze znanych. Każda kapela na świecie ma swój profil na YouTube, gdzie udostępnia do odsłuchania swoje utwory.

Ale czy wystarczy nagrać swoją pierwszą epkę, wrzucić na kanał i czekać na zainteresowanie? Sprawdźmy, w jakich jeszcze miejscach warto zainteresować słuchaczy swoją twórczością. Gdzie internauci szukają nowości?

Magia YouTube

Liczba wyświetleń danego wideo to wyznacznik popularności piosenki jak i całego zespołu. Popularność jest dla wielu z nas po prostu atrakcyjna – kiedy widzę jeden milion wyświetleń klipu, który akurat „wpadł mi w ręce”, w mojej głowie powstaje myśl „skoro tyle osób tego słuchało, to musi być dobre”.

Niby każdy ma swój gust i upodobania, ale duża liczba wyświetleń to dobra recenzja, niezależnie od tego czy coś jest według nas wartościowe czy nie.

Power Of Trinity - Ulice Słońca

Bandcamp: specjalnie dla młodych zespołów

„Odkrywaj niesamowitą nową muzykę i wesprzyj bezpośrednio jej twórcę” -

tak reklamuje się Bandcamp, serwis stworzony jako alternatywa dla Spotify czy WIMP.

Coraz częściej kapele nie zakładają swojej strony internetowej, w tym celu można użyć właśnie Bandcampa czy Soundclouda, na których da się prezentować swoje utwory, nawiązać kontakt ze słuchaczami, no i sprzedać album.

Właśnie na Bandcamp stronę zespołu mają Divines. Dlaczego? Mówi nam o tym Lulu Zubczyńska:

Ludzie często wyszukują sobie muzykę na Bandcamp szukają perełek, nowych gatunków, nowych dźwięków. Jeżeli nas znajdują i lubią, trackują nas, dodają kawałki do ulubionych. Inni użytkownicy to widzą, wzrasta nasz zasięg. Można tam też sprzedawać swoją muzykę za dowolną kwotę, to jest naprawdę niezłe.

Źródło zdjęć: © [Profil zespołu Divines na portalu Bandcamp](http://divines.bandcamp.com/album/minorcrimesep) Bandcamp.com
Źródło zdjęć: © [Profil zespołu Divines na portalu Bandcamp](http://divines.bandcamp.com/album/minorcrimesep) Bandcamp.com

Spotify za grosze

Zacznijmy od wyjaśnienia czym jest i jak działają serwisy streamingowe. To platforma internetowe, na których umieszczona jest muzyka, dostępna za opłatą abonamentową. Ten nowy sposób sprzedaży muzyki działa w zupełnie nowy sposób – nie kupujesz płyty tylko dostęp do muzyki online.

Wśród najpopularniejszych serwisów streamingowych znajduję się Spotify. To miejsce, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Dodatkowe zalety to: relatywnie niska cena i wygoda. Tyle muzyki w jednym miejscu!

Jak to wszystko wygląda ze strony artystów? Atrakcyjna cena dla słuchaczy to niestety małe zarobki muzyków. Oto co na ten temat mówią oni sami:

Te pieniądze to raczej kieszonkowe

Coldair

To są takie mikrokwoty po przecinku, że nie można brać ich poważnie.[b]Bobby The Unicorn[/b]

Uwolnij muzykę!

Uwolnijmuzyke.pl to polski portal informacyjny, który ma na celu przybliżyć dobrą muzykę internautom. Myślę że sam Przemek Karolczyk wyjaśni Wam to lepiej:

Okazuje się, że w Polsce jest mnóstwo początkujących, zdolnych artystów, którzy mają problem z dotarciem do słuchaczy, ponieważ media po prostu wolą sprawdzoną muzykę (taką, która się sprzeda). Uwolnij Muzykę! powstało po to, by rozwiązać ten problem. Pojawiamy się tam, gdzie świeżość, zapał, radość z muzyki jest najważniejsza. Kamera, mikrofon i nagrywamy muzykę tak, żeby odkryć ją przed Tobą na nowo.

Taką oto misję - promowania świeżej jak poranna rosa muzyki powziął Przemek, który zakładał portal będąc jeszcze studentem!

Znajdziemy tam najnowsze premiery płytowe, newsy, oraz bazę nagranych akustycznie wideosesji w różnych ciekawych miejscach.

wideosesja | Kasia Orczyk - "Sugar"

SoundCloud czyli sieć społecznościowa dla muzyki

Czym jest SoundCloud? To serwis społecznościowy do dzielenia się muzyką w formie audio. Jest trochę tym, czego nie oferuje YouTube – daje możliwość dodawania plików audio w postaci widgetu. Strona jest stworzona w bardzo prosty i przejrzysty sposób. O nagraniach można dyskutować w komentarzach, a ich autorów subskrybować.

SoundCloud daje możliwość profesjonalnego zaprezentowania twórczości, co sprawia, że muzycy dość często traktują ją jako swoją stronę internetową. Nic więc dziwnego, że serwis stał się bardzo popularną platformą, z której w chwili obecnej korzysta około 40 milionów zarejestrowanych użytkowników.

SoundCloud to bardzo ważne narzędzie w promowaniu naszej muzyki. Zdecydowaliśmy się na niego, ponieważ jest to międzynarodowa platforma, na której swoje profile mają również znane i cenione zespoły. Wiemy, że wiele osób z branży, takich jak managerowie, publisherzy często przeszukują SoundClouda w poszukiwaniu czegoś, co ich zainteresuje.

Poza tym, na tym portalu jest fajny, prosty panel z muzyką, do której link zawsze można wysłać organizatorowi koncertu.

MixCloud do śledzienia znajomych

Jest jeszcze jedna godna uwagi sieć społeczności stworzona dla muzyki – MixCloud. Udostępnione utwory również występują tu w formie audio. To ciekawe narzędzie, za pomocą którego możemy śledzić muzyczne odkrycia naszych znajomych – najczęściej zaimportowanych z Facebooka. Poza tym serwis funkcjonuje w podobny sposób co SoundCloud.

O swoich przygodach z serwisami muzycznymi opowiedzieli mi przedstawiciele zespołów: Coldair, Bobby The Unicorn, Divines i JÓGA.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.