6 wkurzających rzeczy w Chrome. Jak się ich pozbyć?

6 wkurzających rzeczy w Chrome. Jak się ich pozbyć?07.03.2011 10:27
Wkurzony (Fot. Flickr/arturo ponciarelli/Lic. CC by)

Przeglądarka Google’a jest chwalona przez wielu użytkowników za prostotę. Program nie jest jednak pozbawiony kilku poważnych wad. Jak się ich pozbyć?

Przeglądarka Google’a jest chwalona przez wielu użytkowników za prostotę. Program nie jest jednak pozbawiony kilku poważnych wad. Jak się ich pozbyć?

Mało funkcji w Historii

Dostępna w przeglądarce Google’a Historia to jedynie cień funkcji znanej z Firefoksa, Opery czy nowszych wydań IE. Jeśli potrzebujesz szczegółowych danych na temat odwiedzanych w przeszłości stron, zainteresuj się rozszerzeniem History 2.

History 2 pozwala przeglądać adresy odwiedzone w określonych przedziałach czasu. Daje również możliwość wygodnego usuwania z historii przeglądarki całych grup adresów.

Brak właściwości grafiki

Przeglądając stronę WWW, chciałbyś sprawdzić detale jakiegoś obrazka? Nawet o tym nie myśl – zdaniem programistów Google’a taka funkcja jest zupełnie niepotrzebna.

Dlatego warto zainstalować rozszerzenie Image Properties Context Menu dodające do menu kontekstowego możliwość sprawdzenia parametrów umieszczonej na WWW grafiki.

Teoretycznie masz możliwość sprawdzenia części parametrów za pomocą opcji Zbadaj element, jednak wykorzystanie tego narzędzia tylko po to, aby sprawdzić np. rozdzielczość obrazka, przypomina strzelanie z armaty do wróbla.

Brak pełnej obsługi RSS-ów

RSS obsługiwany bezpośrednio przez przeglądarkę? To zbędny wodotrysk ;). Funkcja, która w konkurencyjnych przeglądarkach jest standardem, w Google Chrome wymaga zainstalowania rozszerzenia RSS Subscription.

Brak możliwości wysłania adresu strony

Choć zdaniem Marka Zuckerberga e-mail to przeżytek, ta forma komunikacji może czasami być przydatna, np. gdy chcesz szybko wysłać znajomemu adres strony, a nie masz zamiaru korzystać z komunikatora.

Możesz to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy i wymagający nieco więcej zachodu to samodzielne stworzenie odpowiedniego przycisku.

Aby to zrobić, uruchom menedżera zakładek, kliknij prawym przyciskiem myszy Pasek zakładek i wybierz Dodaj stronę. W polu Nazwa wpisz np. „Wyślij link”.

W polu obok nazwy przycisku wpisz:

javascript:location.href='mailto:?SUBJECT='+document.title+'&BODY='+escape(location.href);

Możesz być  dumny: właśnie rozbudowałeś możliwości przeglądarki Google Chrome. Jeśli ustawiłeś stałą widoczność paska zakładek, wystarczy jedno kliknięcie, by Twój klient poczty otworzył okno nowego e-maila, w którego treści znajdzie się adres aktualnie oglądanej strony.

Przycisk do wysyłania adresu bieżącej strony e-mailem
Przycisk do wysyłania adresu bieżącej strony e-mailem

Inną możliwością jest zainstalowanie rozszerzenia Send from Gmail. Wadą tego rozwiązania jest konieczność posiadania konta na Gmailu.

Brak menedżera sesji

Sesje są dla mięczaków. Prawdziwy hard-user Chrome’a nie potrzebuje takich wygód, dobrych dla lalusiów spod znaku Opery i Firefoksa ;). Gdybyś przypadkiem miał na ten temat inne zdanie, zainstaluj dodatek Session Buddy.

Brak możliwości przełączania kart z poziomu paska adresu

Przełączanie kart z paska adresu nie jest – moim zdaniem - szczytem wygody. Mogło się jednak zdarzyć, że testowałeś już Firefoksa 4 i spodobała Ci się ta jedna z jego nowych funkcji.

Wystarczy wpisać w pasku kilka słów widocznych na jednej z otwartych stron, by przejść do tej właśnie strony. Jeśli chcesz mieć tę funkcję również w Chrome, zainstaluj rozszerzenie Switch To Tab.

Można zastanawiać się, które rozwiązanie jest lepsze. Czy przeglądarka, która od razu po instalacji jest wielofunkcyjnym kombajnem (wbrew pozorom nie musi to oznaczać irytującego spowolnienia)?

Czy może raczej aplikacja, która spełnia jedynie swoją podstawową funkcję, udostępniając dodatkowe możliwości po instalacji rozszerzeń?

Wolę to pierwsze rozwiązanie. Macie inne zdanie?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.