60 cali w każdym domu? Nadchodzi era gigantycznych odbiorników

60 cali w każdym domu? Nadchodzi era gigantycznych odbiorników19.05.2011 09:46
Blomedia poleca

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Trudno w to uwierzyć, ale jeszcze w 2003 roku średnia przekątna ekranu telewizora na świecie wynosiła zaledwie 34 cale. Dziś to 46 cali, a w 2015 – według prognoz – przeciętny odbiornik TV będzie miał 60-calowy ekran.

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Trudno w to uwierzyć, ale jeszcze w 2003 roku średnia przekątna ekranu telewizora na świecie wynosiła zaledwie 34 cale. Dziś to 46 cali, a w 2015 – według prognoz – przeciętny odbiornik TV będzie miał 60-calowy ekran.

Co ciekawe, rozmiary telewizorów w ostatnich latach wcale nie rosły, a przeciwnie - malały. Po wielkim skoku z 34 na 46 cali na przełomie lat 2003/2004 nastąpił spadek rozmiarów do średniej 42 cale, który utrzymywał się do 2007 roku (według danych CNet/Flowing Data). Wtedy znów nastąpił wzrost do 46 cali i tak jest do dziś.

Jak to możliwe, skoro kupujemy coraz więcej dużych paneli? Zagadkę wyjaśniają informacje o sprzedaży dostarczone przez Sharpa. Otóż w ciągu ostatnich 12 miesięcy najlepiej sprzedawały się odbiorniki 37-calowe (wzrost o 308 %), a następnie 46-calowe (wzrost o 272%). Telewizory w rozmiarach 40-42 cale odnotowały wzrost sprzedaży „tylko” o 128 procent. Inne rozmiary, w tym największe, osiągnęły słabsze wyniki.

Przeciętna wielkość telewizora nie rosła więc w ostatnich latach z powodu wzrostu sprzedaży małych odbiorników. Wkrótce jednak ma się to zmienić. Sharp prognozuje, że kiedy ludzie obkupią się już w małe HDTV (używane zwykle jako drugi telewizor w domu), znów zaczną inwestować w duże panele.

Dlatego już za 4 lata średnia przekątna ekranu telewizora w naszych domach ma wynosić 60 cali, a w USA – nawet 65 cali. Zdaniem Mike'a Gabriela, szefa marketingu Sharp Electronics UK, stanie się tak, ponieważ wraz ze wzrostem liczby programów HD ludzie będą oczekiwali prawdziwych kinowych wrażeń w swoich domach.

I pomyśleć, że pierwszy polski telewizor („Belweder”) miał zaledwie 14-calowy ekran i kosztował siedem średnich pensji.

Źródło: Multi-blog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.