Czemu inteligentne zegarki są... brzydkie?

Czemu inteligentne zegarki są... brzydkie?12.03.2014 08:54
Adam Bednarek

Rozumiem, że nie o wygląd w nich chodzi, ale przecież zegarek to również element męskiej biżuterii. Czasami liczą się wyłącznie funkcje, ale zdarzają się też momenty, gdy trzeba założyć elegancki model. Wówczas smart zegarki muszą zostać na półce.

Jakiś czas temu Komórkomania opisywała polski smartwatch – kosztujący 199 zł Goclever Chronos. Oglądając zdjęcia, domyśliłem się, skąd taka niska cena. Nie, wcale nie z powodu braku kilku istotnych funkcji:

Widzicie ten straszny plastikowy pasek? Chronos niby stara się sprawiać wrażenie eleganckiego (raczej mu to nie wychodzi, ale przynajmniej próbuje), ale wrażenie psuje ten tandetny pasek, który powinien zostać przy zabawkowych zegarkach. Okropieństwo.

Ładny smartwatch nie istnieje?

Tyle że Goclever nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Starałem sobie przypomnieć ładnie wyglądający smartwatch i... nie mogę. Może to kwestia gustu, a może twórcom inteligentnych zegarków na wyglądzie nie zależy?

Często problemem jest pasek. Rzućcie okiem na Pebble Steel. Wyświetlacz jest w porządku, jednak w połączeniu z metalowym paskiem, kojarzącym się ze zwykłym zegarkiem, tworzy mieszankę... dziwną. Niezgraną i brzydką. Ani to nowoczesne, ani eleganckie.

Bycie „ładnym” nie wyszło też Martian. Chcieli pasować do garnituru, a zamiast tego prezentują się... trochę tandetnie.

Podobny problem mieli twórcy HOT Classic, smartwatcha kosztującego 220 dol., który niebawem trafi na rynek. Prosta, klasyczna „tarcza” (niestety brzydka) i nowoczesny pasek. W efekcie nie wiadomo, czy HOT Classic jest elegancki czy też efekciarski.

Efekciarstwo – kolejny grzech śmiertelny

Zdaje sobie sprawę z tego, że musi być i efektownie, i przejrzyście – w końcu na takim smartwatchu trzeba przeglądać powiadomienia, czytać maile i sprawdzać pogodę. Tarcza jest więc najważniejsza, jednak wszystkie wyglądają trochę nijako. Szczególnie w połączeniu z takimi paskami:

Albo takimi, jak ma Meteor firmy Kreyos:

Świetny zegarek do biegania. Ale na biznesowe spotkanie? Wyjście do pracy? Niekoniecznie. A przecież taki inteligentny gadżet powinien być uniwersalny.

Zobacz, jaki mam wyjątkowy zegarek! Nie możesz tego nie zauważyć!

Wyobrażacie sobie spotkanie z szefem, mając na ręku Hyetis Crossbow Smartwatch? Nie wiem nawet, jak zareagowałby kumpel...

Dziś najważniejsze są funkcje i to, by nas zauważono. „Pokażcie, że wasz zegarek nie tylko wskazuje godzinę, ale też potrafi czytać maile, wysyłać SMS i pomaga zlokalizować was z daleka” - zdają się krzyczeć twórcy inteligentnych gadżetów.

Rozumiem, że komuś może to odpowiadać. Ja jednak wolę prostotę i elegancję, dlatego brakuje mi zwykłych, okrągłych zegarków, które prezentują się ładnie, a przy okazji mają funkcje typowego smartwatcha. Może gdy już znudzi nam się zachwyt możliwościami, to wreszcie zaczniemy patrzeć na wygląd?

Nadzieję mam, tym bardziej że naprawdę ładne prototypy powoli powstają:

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.