Czy Microsoft wyda górę pieniędzy na reklamę Windowsa 8? Niekoniecznie

Czy Microsoft wyda górę pieniędzy na reklamę Windowsa 8? Niekoniecznie16.10.2012 14:22
Joker
Wojtek Wowra

Kilka dni temu "Forbes" podał, że Microsoft zamierza wydać nawet 1,8 mld dol. na reklamę Windowsa 8. Oznaczałoby to ustanowienie nowego rekordu, przebijającego trzykrotnie wynik siódemki. Ale czy na pewno Redmond wyda taką kwotę?

Kilka dni temu "Forbes" podał, że Microsoft zamierza wydać nawet 1,8 mld dol. na reklamę Windowsa 8. Oznaczałoby to ustanowienie nowego rekordu, przebijającego trzykrotnie wynik siódemki. Ale czy na pewno Redmond wyda taką kwotę?

1,8 mld dolarów to suma astronomiczna, nawet dla Microsoftu. Promocja Windowsa 95 kosztowała 200 mln dol. Na Windowsa Phone 7 wydano najprawdopodobniej 400 mln. Kinect miał budżet rzędu 500 mln, a Windows 7 - 600 mln.

Microsoft nigdy nie wydał ponad miliard dolarów na reklamę nowego produktu. Dlatego Business Insider uważa, że kwota 1,8 mld jest po prostu wzięta w sufitu. Przyjęcie takiego budżetu oznaczałoby po prostu marnowanie pieniędzy.

BI zwraca uwagę, że liczbom z materiału "Forbesa" nie towarzyszą żadne źródła, jedynie nazwisko niejakiego Roba Enderle'a, analityka zajmującego się Microsoftem, ale niezwiązanego w żaden sposób z tą firmą.

[solr id="gadzetomania-pl-313407" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://gadzetomania.pl/4631,najdziwniejsze-maszyny-ii-wojny-swiatowej-cz-1-zwiazek-radziecki" _mphoto="nkl-26-3134071-270x157-603db0761.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4514[/block]

Enderle określa się mianem "najczęściej cytowanego analityka technologicznego w Stanach Zjednoczonych". Nie dziwię się temu, w końcu gdy wygadujesz takie rzeczy, każdy cię cytuje. Nie zawsze w pozytywnym kontekście.

Business Insider uważa, że cała kampania reklamowa Windowsa 8 będzie kosztować ok. miliarda dolarów. Połowę z tego wyłoży Microsoft, połowę producenci laptopów, tabletów i innych urządzeń korzystających z tego systemu operacyjnego.

Pół miliarda to i tak sporo, ale na pewno nie jest to wartość rekordowa.

Dla tej grupy firm Windows 8 może być twardym orzechem do zgryzienia. Pierwsze doniesienia mówią o tym, że producenci komputerów i podobnych urządzeń są raczej nowym OS-em zawiedzeni.

Dominuje pogląd, że Windows 8 zacznie odgrywać ważną rolę dopiero w połowie 2013 r. Oznacza to, że przedświąteczny sezon zakupowy (okres największych zakupów komputerów w ciągu roku) zostanie tak naprawdę zmarnowany.

[solr id="gadzetomania-pl-313309" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://gadzetomania.pl/4633,sony-vaio-t14-nowoczesnie-i-niedrogo" _mphoto="sonyvaiot14-313309-213x1-4fed8d7.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4515[/block]

Wydaje mi się jednak, że mimo słabych oczekiwań producenci wsiądą do lokomotywy z napisem Windows 8 i zaczną karmić ją marketingowymi dolarami. Sztuczne napompowanie konsumpcji będzie ważniejsze od faktycznych potrzeb i wrażeń użytkowników.

Tymczasem możemy już obejrzeć pierwszą reklamę tabletu Surface z Windowsem 8. Przekonuje Was?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.