Dlaczego firmy nadal korzystają z telefonów stacjonarnych?

Dlaczego firmy nadal korzystają z telefonów stacjonarnych?12.09.2018 16:37
Redakcja Gadżetomanii

Rok 2018: przeciętny konsument ma w kieszeni urządzenie o mocy przenośnej konsoli do gier, a firmy inwestują w telefony biurkowe do telefonii stacjonarnej. Dlaczego?

Do końca lat 90, to raczej firmy dysponowały najnowocześniejszym sprzętem - zarówno komputerami jak i telefonami, których zaawansowane funkcje biznesowe służyły do zwiększenia wydajności pracowników i zapewniania im maksymalnej mobilności.

Dekadę później, na rynku coraz bardziej dominują smartfony, które mogą (i kosztują) więcej. Ich masowa obecność w biurach to nowe wyzwania dla firm. Zaawansowane funkcje (a raczej ich nadmiar) zaczynają raczej doskwierać, gdy produktywność przechodzi w prokrastynację. Firmowe punkty dostępowe sieci bezprzewodowej są coraz bardziej obciążone, rosnąca liczba aplikacji i podatność na ataki złośliwego oprogramowania oznacza częstsze i kosztowniejsze serwisowanie.

“Realizowane każdego roku przez UKE badania rynku telekomunikacyjnego pokazują, że firmy - szczególnie te duże, utrzymują telefonię stacjonarną z powodu korzyści jakie ona przynosi, a nie przyzwyczajenia. Ich podejście jest racjonalne - nie każdy pracownik potrzebuje telefonu komórkowego, ale z każdym musi być kontakt. Przyszłość telefonii stacjonarnej należy do VoIP, a nie analogowej. Specjalizacja, ergonomia, cena i możliwości integracyjne - to kluczowe przyczyny, dla której firmy będą korzystać z tej technologii i dedykowanych jej urządzeń” - komentuje Jarosław Łuczkiewicz, szef marketingu Datera (https://www.datera.pl).

Dlaczego firmy inwestują w telefonię stacjonarną?

Dla ograniczenia kosztów przedsiębiorstwa inwestują w telekomunikację stacjonarną VoIP, zyskując przy tym dostęp do unikalnych korzyści oferowanych przez tę technologię. To dlatego w 2018 roku w każdej dużej firmie można spotkać całe armady przeróżnych, biurkowych telefonów stacjonarnych.

Minimalizują koszty stanowiska pracownika

Koszt dobrej jakości telefonu VoIP jest relatywnie bardzo niski - będzie on tańszy niż najniższej klasy smartfon. Istotna jest też mnogość opcji, na jakie może liczyć budująca infrastrukturę telekomunikacyjną firma. Można zainwestować w przewodowe telefony biurkowe (ceny od 200 - 220 zł), bezprzewodowe słuchawki podłączane do stacji DECT (koszt 1 słuchawki wynosi od 150 zł) lub nawet w zestawy słuchawkowe z mikrofonem podłączane do komputera (od 20 zł). Firma ma pełną swobodę w doborze sprzętu lub oprogramowania do dzwonienia i może się urządzić w myśl zasady “ani grosza na rzeczy, które nie są potrzebne”.

Warto wiedzieć, że technologia VoIP pozwala na posługiwanie się tym samym numerem telefonu na wszystkich posiadanych przez pracownika urządzeniach - od biurkowego telefonu, przez aplikację mobilną, po program PC.

Auto-provisioning i zdalne zarządzanie

Automatyczna konfiguracja (auto-provisioning) to funkcja zdalnego zarządzania telefonami z poziomu centrali telefonicznej VoIP. Pozwala nie tylko przekazać do urządzenia informacje o wykorzystywanym koncie i numerze telefonu, ale też często sterować wszystkimi parametrami urządzenia.

Jest to istotna funkcja dla większych biur, ale może być przydatna też w mniejszych firmach, gdyż bardzo ułatwia serwisowanie i utrzymanie.

Pozwala na m.in. na centralną kontrolę książek adresowych (dzięki czemu wszyscy pracownicy mają zawsze aktualne kontakty), konfiguracji przycisków funkcyjnych, ustawienie poczty głosowej lub nawet poszczególnych przycisków funkcyjnych.

O ile rosnące floty smartfonów wymusiły powstanie systemów do grupowego zarządzania nimi (uprawnieniami użytkowników do instalowania aplikacji, filtrów internetu etc.) to centralizacja całego systemu telefonicznego jest funkcją wbudowaną już w platformy jakie oferują najlepsi operatorzy VoIP (np. FCN, Datera).

Funkcje biurowe, trwałość i ergonomia

Telefony VoIP są w olbrzymiej większości zaprojektowane do pracy biurowej i oferują wszystkie niezbędne tam funkcje - połączenia konferencyjne, przełączanie rozmówców, obsługa więcej niż jednej linii, zawieszanie połączeń, rozbudowane książki adresowe, pobieranie kontaktów z serwera.

Ich siłą jest maksymalna ergonomia i specjalizacja, pozwalająca na doskonałą responsywność czy wiele lat stabilnej pracy na recepcji, w sekretariacie czy contact center.

Jest to drugi biegun względem smartfonów i aplikacji cierpiących na skutek tzw. “feature creep”, czyli ciągłego dodawania funkcji do nich przez deweloperów do momentu aż nie przypominają one swojej pierwotnej wersji i konsumują coraz więcej zasobów systemowych, ale też problemu stopniowego zapychania się nawet dobrej klasy smartfonów w wyniku kolejnych aktualizacji.

Oczywiście, są na rynku dostępne urządzenia stacjonarne VoIP będące faktycznie stacjami dokującymi do tabletów z systemem Android, albo telefony konferencyjne pozwalające na rozmowy wideo w jakości HD na firmowym telewizorze. Jest to jednak bardzo drogi sprzęt kupowany przez bardzo duże organizacje, które są gotowe na dodatkowe koszty aby zapewnić doskonałą czułość nagrywania w mikrofonie mającym obsłużyć konferencję na kilkudziesięciu uczestników.

Funkcje integracyjne telefonii VoIP (API)

Najważniejszą przyczyną, dla której telefony stacjonarne (VoIP) mają mocną pozycję w firmach, jest rozwój komunikacji wielokanałowej (tzn. BOK komunikuje się z klientami przez e-mail, czat, telefon i media społecznościowe). Powoduje ona, że każdy kanał musi funkcjonować w połączeniu z pozostałymi, a dane dotyczące rozmów muszą być pogrupowane “po kliencie” w sensownym zbiorze - na co pozwala najważniejsze narzędzie pracy BOK czy Sprzedaży - system CRM. Integracja telefonii VoIP z CRM jest kluczowym wdrożeniem w każdej firmie na poważnie myślącej o sprzedawaniu przez telefon. To dzięki temu pracownik może wywoływać połączenia przez swój biurkowy telefon przez kliknięcie myszą w kontakt w CRM - albo automatycznie odebrać rozmowę z podglądem wszystkich danych klienta.

Co wybrać?

Na naszym rynku można kupić urządzenia bardzo wielu producentów, o bardzo różnych funkcjach i wyspecjalizowanych do konkretnych zadań. Część pracowników można wyposażyć w zestawy słuchawkowe z mikrofonami podłączane do komputera. Niektórzy będą potrzebować telefonu z rozbudowanym panelem do łatwego przełączania rozmówców. Jeszcze inni będą potrzebowali sprzętu z opcją rozmów wideo. Różnorodność sprzętu VoIP i elastyczność tej technologii, że firma naprawdę ma możliwość płacenia tylko za to, co jest jej potrzebne - i ani grosza więcej.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.