Dlaczego TP SA ma kiepskie łącza? Prawdziwa historia klienta

Dlaczego TP SA ma kiepskie łącza? Prawdziwa historia klienta31.03.2011 17:28
Głową muru nie przebijesz... (Fot. Flickr/Elaine with Grey Cats/Lic. CC by-sa)

Firmy telekomunikacyjne chwalą się coraz lepszymi ofertami dostępu do Sieci. Niestety, rzeczywistość boleśnie weryfikuje te zapewnienia, o czym przekonał się jeden z internautów. Co się stało?

Firmy telekomunikacyjne chwalą się coraz lepszymi ofertami dostępu do Sieci. Niestety, rzeczywistość boleśnie weryfikuje te zapewnienia, o czym przekonał się jeden z internautów. Co się stało?

Mieszkaniec Białegostoku jest klientem Telekomunikacji Polskiej właściwie "od zawsze". Wiele lat temu korzystał z dostępu wdzwanianego, później linii ISDN, by w końcu stać się szczęśliwym użytkownikiem Neostrady.

Słowo „szczęśliwy” nie oznacza w tym wypadku ironii – internauta wspomina o łączu 2 Mb/s. Kilka lat temu była to bardzo dobra prędkość. Postęp technologiczny sprawił jednak, że usługa, która dawniej była atrakcyjna, dziś nie zadowala już każdego.

Do takiego wniosku doszedł internauta i postanowił zmienić prędkość połączenia z Siecią na wyższą. Migracja z 2 na 6 Mb/s zakończyła się – teoretycznie – powodzeniem. Niestety, realna prędkość była znacznie niższa od maksymalnej, jaką przewiduje usługa. Spowodowało to powrót do opcji 2 Mb/s i serię pytań skierowanych do Tepsy.

Firma chwaląca się w reklamach coraz szybszym dostępem do Sieci nie pozostawiła złudzeń: warunki techniczne nie pozwalają na korzystanie z wyższych prędkości, a „żadna modernizacja nie jest nawet planowana”. Co więcej, aby sprawdzić, z jaką prędkością usługa będzie działać, trzeba najpierw podpisać umowę.

Na pytanie o powód tego dość kuriozalnego rozwiązania klient otrzymał magiczną odpowiedź: „Bo tak!”.  Przypomina to nieco sytuację z popularnego skeczu.

Z punktu widzenia użytkownika, dla którego postęp w dostępie do Sieci zatrzymał się kilka lat temu, sytuacja jest frustrująca. Z drugiej strony można zrozumieć, czym kieruje się firma, która nie jest przecież instytucją charytatywną.

Infrastruktura telekomunikacyjna jest najintensywniej rozwijana w największych ośrodkach – tam gdzie zysk z położonego kilometra światłowodu będzie znacznie większy niż w przypadku mniejszych miast.

Niestety, cierpią na tym użytkownicy. Jak wyglądały zmiany prędkości dostępu do Sieci w Waszym przypadku? Migracja przebiegła bezproblemowo?

Źródło: Wykop

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.