Dominacja hybryd wkrótce!

Dominacja hybryd wkrótce!22.08.2008 06:50
Katarzyna Kieś

Za 13 lat nie będziemy mogli kupić nowego, zwykłego samochodu. Zwykłego, czyli napędzanego tradycyjnym paliwem. Ponieważ po 2020 roku wszystkie nowe auta będą hybrydami, a świat motoryzacji czeka w ciągu następnych kilku lat większa rewolucja, niżeli ta, która zaszła w tej dziedzinie w ciągu ostatniego półwiecza.Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu IBM Institute for Business Value. Raport nie opiera się jedynie na gdybaniu, ale na wywiadach przeprowadzonych z kadrą zarządzającą u 125 producentów samochodów z 15 krajów.

Za 13 lat nie będziemy mogli kupić nowego, zwykłego samochodu. Zwykłego, czyli napędzanego tradycyjnym paliwem. Ponieważ po 2020 roku wszystkie nowe auta będą hybrydami, a świat motoryzacji czeka w ciągu następnych kilku lat większa rewolucja, niżeli ta, która zaszła w tej dziedzinie w ciągu ostatniego półwiecza.Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu IBM Institute for Business Value. Raport nie opiera się jedynie na gdybaniu, ale na wywiadach przeprowadzonych z kadrą zarządzającą u 125 producentów samochodów z 15 krajów.

Popularność hybryd wiązać się będzie z upowszechnieniem napędu elektrycznego (miejmy zbożną nadzieję, że również ceny aut hybrydowych zejdą z poziomu najwyższej półki i staną się akceptowalne przez statystycznego Kowalskiego). Upowszechnią się też biopaliwa, a udział paliw uzyskanych z przerobu śmieci wyniesie grubo ponad 50% w całej puli paliw dostępnych, tj. tradycyjnych i wytwarzanych z odpadów.

Od 2013 roku czeka nas zalew hybryd w autosalonach. Choć obecnie auta z napędem mieszanym stanowią zaledwie 3% oferty producentów, ocenia się, że już za 5 lat sprzedaż hybryd osiągnie 2 miliony sztuk. Klienci będą zaś mogli wybierać w dziesiątkach modeli napędzanych gazem i elektrycznością.

Mało ekspansywnie rysuje się przyszłość aut napędzanych wodorem - z raportu wynika, że za 5 lat będzie ich wprawdzie więcej niż teraz, ale i tak ich udział w rynku będzie marginalny. Eksperci nie sądzą, by w ciągu pół dekady udało się wynaleźć innowacyjne sposoby opłacalnego i bezpiecznego transportu oraz dystrybucji i przechowywania wodoru w skali masowej. A dopóki to nie nastąpi, auta na wodór będą czymś w rodzaju ciekawostek motoryzacyjnych.

Wygląda na to, że powoli nadchodzi kres przyjemności z wsłuchiwania się w specyficzny warkot motoru - najbardziej niepocieszeni będą pewnie miłośnicy diesli, szczególnie z turbodoładowaniem. Hybrydy pracują dużo ciszej. I pozostaje mieć nadzieję, że komuś uda się odkryć, jak samochód efektywnie napędzić zwykłą wodą. Kiedy do tego dojdzie, stacje paliwowe stracą rację bytu.

Fot.: Autokult

Źródło: Blog Wired

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.