Drodzy gracze, jesteście głupi!

Drodzy gracze, jesteście głupi!26.10.2013 08:30
Piotr Gnyp

"Po ch*j tam Doda?", "Widzę, że ‘sami znawcy"… "Chyba ja bym umiał lepiej poprowadzić taką imprezę…", "jakie ku^\(a n00by na ch\)#j oni zamiast kogoś za$#@stego od spraw AC to takich n00bów” – po takich komentarzach zapalonych graczy nie pozostało mi nic innego, niż wyjaśnić, co robiła Doda na imprezie Assassin's Creed IV. Bo to przecież szalenie proste.

"Po ch*j tam Doda?", "Widzę, że ‘sami znawcy"… "Chyba ja bym umiał lepiej poprowadzić taką imprezę…", "jakie ku^\(a n00by na ch\)#j oni zamiast kogoś za$#@stego od spraw AC to takich n00bów” – po takich komentarzach zapalonych graczy nie pozostało mi nic innego, niż wyjaśnić, co robiła Doda na imprezie Assassin's Creed IV. Bo to przecież szalenie proste.

Przekazywanie informacji o produkcie

Drodzy gracze, pisałem kiedyś, że pierwszy i najbardziej zasadniczy podział gier, jaki możemy sobie wyobrazić, to na te nam znane i te, o których nie wiemy.

// < ![CDATA[

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));

// ]]>

Post użytkownika Ubisoft Polska.

Jako pasjonaci i eksperci śledzicie informacje każdej produkcji od pierwszej plotki sugerującej, że coś takiego powstanie, przez kolejne teasery, trailery, zwiastuny, devdiary, screeny, zapowiedzi, testy i recenzje, na post mortem kończąc. O grze wiecie wszystko, ile będzie miała FPS, ile rodzajów broni, gdzie, po co i kiedy.

Jesteście hardcorowcami, pasjonatami - i to jest piękne, ale nie jest normalne. To znaczy świat potrzebuje ludzi z pasją i cudownie, że ją macie, ale pomyślcie sobie o osobie, która na tym samym poziomie jara się samochodami, modą czy filmem. Nie ma ich tak dużo, no i mogą dla Was wydawać się dziwne, prawda?

Ale wracając – oznacza to, że marketing, czyli przekazywanie informacji o produkcie, w Waszym przypadku nie ma sensu. Wy i tak wszystko wiecie, a Wasze media branżowe przekażą każdą nawet najmniejszą PR-owo-produktową informację, bo zwykle inaczej nie potrafią.

A wraz z pojawieniem się Nintendo Wii okazało się, że da się też do grania namówić innych. I że jest to całkiem spora grupa.

“Całą noc myślałem dlaczego i po co ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na te pytania” – pisze na facebookowym profilu Ubisoftu Kuba Marcinowicz.

Drogi Kubo – odpowiadam. Po to:

Na bardzo popularnym portalu plotkarskim pojawia się dzięki temu informacja o tym, że jest premiera gry. Ten portal czytają setki tysięcy ludzi, o ile nie miliony. To osoby, które nie mają pojęcia, że wychodzi taka gra jak Assassins Creed 4. A po lekturze artykułu mogą się dowiedzieć, że:

To takie proste

To takie proste. I wcale nie nowe, bo przecież wszyscy pamiętamy “konferencję prasową” Activision sprzed paru lat, na której nic o grach nie mówiono, za to zorganizowano koncert megagwiazd, na którym pokazywano fragmenty rozgrywki. W Polsce pionierem była firma Sony, która przy okazji premiery Move też zwróciła się w stronę celebrytów i lajfstajlu.

A dlaczego? Bo zrealizowało się nasze marzenia sprzed lat, by gry weszły do mainstreamu i stały się czymś normalnym. I nie oznacza to, że o Was, hardcorowych graczach, zapomniano. Nadal wychodzą takie gry jak Dark Souls, bezlitosne League of Legends czy tryb multiplayer w Call of Duty.

Gry są fajne, dają masę frajdy, wszyscy uwielbiamy artykuły o ich dobroczynnym wpływie na nasze życie. Dlaczego więc nie chcecie się nimi podzielić z czytelnikami Pudelka, Vivy czy widzami Pytania na śniadanie?

Grajcie w hardcorowe gry i pozwólcie też bawić się innym, tak jak chcą. To takie proste.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.