E-sklep, który obraził klientkę, przeprasza. Brawo!

E-sklep, który obraził klientkę, przeprasza. Brawo!13.02.2011 16:35
Przeprosiny (Fot. Flickr/°Florian/Lic. CC by-sa)

Kilka dni temu napisaliśmy o oburzającym zachowaniu personelu internetowego sklepu z bielizną. Głosy krytyki internautów sprawiły, że do sprawy postanowiła odnieść się właścicielka firmy. Jakie jest jej stanowisko?

Kilka dni temu napisaliśmy o oburzającym zachowaniu personelu internetowego sklepu z bielizną. Głosy krytyki internautów sprawiły, że do sprawy postanowiła odnieść się właścicielka firmy. Jakie jest jej stanowisko?

Oburzenie internautów zbulwersowanych niezgodnym z wszelkimi standardami potraktowaniem klientki przez personel sklepu E-Lady.pl zmusiło jego właścicielkę do działania. Wczoraj z naszą redakcją skontaktowała się agencja PR, obsługująca sklep E-Lady.pl, przesyłając oświadczenie właścicielki.

[cytat]Wyrażam ubolewanie z powodu niezgodnego z zasadami obsługi klientów postępowania naszego pracownika w dniu 10 lutego 2011 roku i przepraszam osoby, które to zachowanie uraziło. Zaistniała sytuacja pozwoliła nam na zweryfikowanie procedur komunikacyjnych z klientem oraz wyciągnięcie wniosków z opinii osób zainteresowanych tą sprawą.

Anna Marynowska, właściciel E-Lady.pl[/cytat]

Co kryje się za dobrze brzmiącymi deklaracjami, na razie nie wiadomo. „Wyciągnięcie wniosków” i „zweryfikowanie procedur” to pojęcia tak ogólne, że mogą oznaczać niemal wszystko. Mogą również nie oznaczać niczego.

Sądzę, że obiektywną weryfikacją tych słów będą relacje kolejnych klientów, którzy najlepiej ocenią, czy skandaliczny wybryk personelu sklepu E-Lady.pl był tylko jednorazową wpadką. Warto przy okazji zwrócić uwagę na inną kwestię.

Przesłane oświadczenie – niezależnie od jego rzeczywistych skutków – jest godnym pochwały gestem, na który nie każdy potrafi się zdobyć. Zdarza się, że firmy, którym wytknięto problemy z obsługą klientów, udają, że nie wydarzyło się nic złego lub ignorują całą sprawę.

Warto w tym kontekście przytoczyć sprawę oficjalnej pomocy technicznej Asusa, której pracownik nazwał klienta amatorem i głupkiem. Po nagłośnionym incydencie firma wprowadziła nowe standardy - pracownicy Asusa w kontaktach z klientami muszą od tego czasu podpisywać się imieniem i nazwiskiem.

Jak wiele brakuje polskim firmom do osiągnięcia światowych standardów? Porównując relacje klientów z USA i Europy Zachodniej, widać, że w kwestii obsługi klientów jest jeszcze sporo do zrobienia. Miejmy nadzieję, że dzięki konstruktywnej krytyce internautów polski rynek e-commerce zmniejszy dystans dzielący go od najlepszych.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.