Facebook skończy jak Google+? Ludzie przestają z niego aktywnie korzystać

Facebook skończy jak Google+? Ludzie przestają z niego aktywnie korzystać26.01.2015 12:52
Zdjęcie Facebooka na ekranie pochodzi z serwisu Shutterstock, autor: Neirfy
Marta Wawrzyn

Facebook ma już ponad 1,3 mld użytkowników, ale co z tego, skoro drastycznie spada liczba tych, którzy rzeczywiście aktywnie korzystają z serwisu. I nie chodzi tu tylko o młodzież.

Nikt nie używa Google+ - ogłosił ostatnio Business Insider, podając liczby, które udowadniają, że posiadanie konta w jakimś serwisie jeszcze nic nie znaczy. Google+ jest miejscem kompletnie wymarłym, mimo że oficjalnie ma... 2,2 mld zarejestrowanych użytkowników. Wszystko przez to, że Google zmuszał nas wszystkich do zakładania profili w swoim serwisie społecznościowym. Efekt? Rzeczywiście z G+ korzysta 4-6 mln osób. Czyli tyle co nic.

Facebook też zacznie przypominać miasto duchów?

Oczywiście porównywanie Facebooka z pustynią, jaką jest G+, na tym etapie nie ma większego sensu. Ale raport przygotowany przez GlobalWebIndex udowadnia, że społecznościowy gigant może mieć ten sam problem – i to szybciej niż myślimy. Bo jeszcze dwa, trzy lata temu wszyscy ekscytowali się nie tylko tym, że Facebookowi rośnie ogólna liczba użytkowników. Rosła też liczba użytkowników aktywnych, która na początku 2013 roku przekraczała 80%.

Teraz Facebook już nie notuje wzrostów na tym polu. Przeciwnie, spada i to bardzo. Pod koniec 2014 roku tylko 52% użytkowników Facebooka uważało się za aktywnych. Cała reszta korzysta z serwisu pasywnie, czyli nie pisze własnych postów, nie komentuje, co najwyżej przegląda to, co wrzucili inni. Facebook przestaje być miejscem, do którego udajemy się, aby pogadać ze znajomymi. Co najwyżej ich podglądamy.

Źródło zdjęć: © Fot. Flickr/ Vladimir Yaitskiy/Lic. CC bysa
Źródło zdjęć: © Fot. Flickr/ Vladimir Yaitskiy/Lic. CC bysa

Jesteśmy bardziej mobilni i Facebook na tym traci

Badacze GlobalWebIndex są przekonani, że przyzwyczajenia internautów zmieniają się, bo zmieniają się urządzenia, z których korzystają, przeglądając Internet. Aplikacje mobilne do wysyłania wiadomości, takie jak WhatsApp, a także nowe, bardziej skrojone pod użytkownika mobilnego serwisy społecznościowe, sprawiają, że Facebook jest w odwrocie.

Ale nie tylko o to chodzi. Na smartfonie inaczej korzysta się z social mediów niż na komputerze. Mniej się pisze i komentuje, a więcej przegląda czy lajkuje. O ile Instagram wydaje się być skrojony pod takich użytkowników, Facebook – niekoniecznie. Facebook oczywiście walczy, jak może – na przykład kupując za ogromne pieniądze Instagram i WhatsApp.

Ale czy sam może niedługo skończyć jak Google+? W ciągu najbliższych kilku lat nic takiego się nie stanie. Nowych użytkowników wciąż przybywa, a starzy nie kasują masowo kont na Facebooku, po prostu spędzają tam mniej czasu i już nie piszą tyle co kiedyś. To jest problem, oczywiście, ale jeszcze nie koniec świata. To sygnał, że trzeba coś zmienić, i to szybko.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.