Facebook wynajął firmę do rozpowszechniania kłamstw na temat Google'a?

Facebook wynajął firmę do rozpowszechniania kłamstw na temat Google'a?12.05.2011 17:20
Gigant z Mountain View tym razem w roli ofiary? (Fot. Flickr/Robert Scoble/Lic. CC by)

Choć czarny PR wydaje się domeną polityków, stosują go również firmy z branży IT. Okazuje się, że do nieetycznych metod walki z konkurencją posuwają się nawet tak znane serwisy, jak Facebook. Jakie plotki rozpowszechniano na zlecenie firmy Marka Zuckerberga?

Choć czarny PR wydaje się domeną polityków, stosują go również firmy z branży IT. Okazuje się, że do nieetycznych metod walki z konkurencją posuwają się nawet tak znane serwisy, jak Facebook. Jakie plotki rozpowszechniano na zlecenie firmy Marka Zuckerberga?

Facebook, krytykowany jako serwis niebezpieczny dla prywatności użytkowników, skompromitował się ostatnio niebezpieczną luką w API, pozwalającą na nieautoryzowany dostęp do danych internautów.

Najnowsze doniesienia na temat Facebooka potwierdzają stare przysłowie, że nieszczęścia chodzą parami. Kolejna wpadka serwisu społecznościowego wydaje się równie poważna.

Ujawniono, że Facebook współpracował ze znaną agencją PR. Powierzono jej zadanie oczerniania największego konkurenta Facebooka – Google’a.

Firma Marka Zuckerberga wynajęła jedną z najbardziej renomowanych agencji PR, działającą również w Polsce - Burson-Marsteller. Wizerunek Google’a miał zostać naruszony przez cykl krytycznych artykułów, piętnujących brak poszanowania prywatności internautów przez firmę z Mountain View.

Logo agencji Burson-Marsteller
Logo agencji Burson-Marsteller

Artykuły na ten temat miały ukazać się w serwisach internetowych najbardziej opiniotwórczych mediów, jak "Washington Post", Huffington Post, Politico czy "USA Today". Burson-Marsteller zaoferował nawet pomoc w napisaniu odpowiednich tekstów.

Na szczęście okazało się, że nie wszyscy dziennikarze i blogerzy są do kupienia ;). Jeden z nich ujawnił e-maile, jakie dostał od potencjalnego zleceniodawcy.

Stojąc w obliczu trudnych do podważenia dowodów Facebook potwierdził wynajęcie agencji PR. Firma broni się jednak twierdząc, że artykuły nie miały służyć walce z konkurentem. Zdaniem Facebooka, ich celem miało być jedynie ujawnienie prawdy w trosce o dobro internautów.

Trzeba przyznać, że postawienie się Facebooka w roli obrońcy prywatności wydaje się dość groteskowe. Problem jest jednak znacznie szerszy – choć zapewne Sieć pełna będzie głosów potępiających praktyki Facebooka, naiwnością byłoby sądzić, że tylko ta jedna firma stosuje czarny PR.

Wśród klientów agencji Burson-Marsteller można znaleźć m.in. takich branżowych gigantów, jak HP, IBM, Intel, Sun i Apple.

Przedstawiciele branży PR często starają się przekonać opinię publiczną, jak ważna w ich działaniach jest uczciwość i etyka. Przyjmując zlecenie na Google’a, agencja Burson-Marsteller dobitnie pokazała, jaką rolę w codziennej praktyce firm odgrywają te wartości.

Co sądzicie o próbach oczerniania biznesowych przeciwników? Czy – Waszym zdaniem – takie działania można zaakceptować jako jeden ze sposobów walki o rynek?

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.