Fani Facebooka pozwą serwis za oszustwa?

Fani Facebooka pozwą serwis za oszustwa?13.11.2009 17:33
scamville
Andrzej Biernacki

Kalifornijska kancelaria Kershaw, Cutter & Ratinoff sprawdza, czy użytkownicy serwisów społecznościowych mogą pozywać je za prezentowanie w witrynach oszukańczych ofert. Chodzi głównie o gry czy inne rozrywkowe aplikacje, które za przyzwoleniem administratorów drenowały kieszenie internautów.

Kalifornijska kancelaria Kershaw, Cutter & Ratinoff sprawdza, czy użytkownicy serwisów społecznościowych mogą pozywać je za prezentowanie w witrynach oszukańczych ofert. Chodzi głównie o gry czy inne rozrywkowe aplikacje, które za przyzwoleniem administratorów drenowały kieszenie internautów.

O sprawie pisaliśmy kilka dni temu. Krzysiek podał wtedy ciekawy przykład:

W FarmVille pojawiała możliwość rozwiązania quizu dotyczącego gry za 47 farm cash (wirtualnej waluty). Po udzieleniu odpowiedzi na cztery proste, użytkownicy otrzymywali informację, że wyniki będą przesłane do nich SMS-em. Mieli podać numer telefonu i dostawali na komórki kod, którym mieli zatwierdzić operacje. Gdy zdecydowali się to zrobić, to nieświadomie zapisywali się na płatną 9,99 dolara miesięcznie subskrypcję usługi. Oczywiście nikt nigdzie nie podał im informacji na ten temat!

Kershaw, Cutter & Ratinoff przygląda się tego typu nieautoryzowanym płatnościom. Zdaniem prawników oferty wprowadzały klientów w błąd. Właściciele Facebooka czy MySpace nie robili nic, aby ukrócić ten proceder i przywołać autorów zewnętrznych aplikacji do porządku.

Pierwsza sprawa została już rozstrzygnięta w drodze ugody pozasądowej. Firma WebLoyalty zapłaci 10 milionów dolarów odszkodowania za uprawianie tak zwanego marketingu posttransakcyjnego.

Kilka dni temu dyrektor generalny firmy Zynga, głównego sprawcy całej afery, przyznał, że "robił wszystkie możliwe świństwa, aby zwiększyć przychody". Najciekawszy fragment wypowiedzi można obejrzeć tutaj:

Mark Pincus On Zynga Revenue

Odpowiedzialność firm pokroju Zyngi nie budzi wątpliwości. Użytkownicy mogą śmiało ich pozywać - wygraną mają praktycznie w kieszeni. Uzyskanie odszkodowania od Facebooka czy MySpace będzie dużo trudniejsze. Nie można jednak wykluczyć, że najbardziej poszkodowani internauci wezmą na celownik największe serwisy społecznościowe świata.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.