Gdy Allegro zaczyna wyglądać jak eBay, wiedz, że coś się dzieje…

Gdy Allegro zaczyna wyglądać jak eBay, wiedz, że coś się dzieje…29.10.2011 10:00
Zmiany na lepse, czy zwykłe małpowanie eBaya? (Fot. Flickr/Tambako the Jaguar/Lic. CC by-nd)

Największy polski serwis aukcyjny wprowadził radykalne zmiany – przebudowie uległy strony aukcji. Modyfikacji jest dość sporo – zmienił się układ, ilość pokazywanych informacji czy sposób wyświetlania zdjęć. Zdaniem Allegro, są to zmiany na lepsze, jednak nowy wygląd jest mocno krytykowany przez użytkowników. Czy słusznie?

Największy polski serwis aukcyjny wprowadził radykalne zmiany – przebudowie uległy strony aukcji. Modyfikacji jest dość sporo – zmienił się układ, ilość pokazywanych informacji czy sposób wyświetlania zdjęć. Zdaniem Allegro, są to zmiany na lepsze, jednak nowy wygląd jest mocno krytykowany przez użytkowników. Czy słusznie?

Wprowadzone przez Allegro zmiany zostały poprzedzone dwutygodniowymi, otwartymi testami, a wcześniej wewnętrznymi analizami użyteczności serwisu, z uwzględnieniem badań eye-trackingowych. Zdaniem serwisu nowy wygląd jest lepszy i dostosowuje się do trendów, obowiązujących w całej branży.

W lewym górnym rogu aukcji zobaczymy duże zdjęcie przedmiotu i – ewentualnie – miniaturki galerii, przeniesione tam z dołu strony. Informacje o sprzedającym oraz te, dotyczące zasad aukcji, znajdują się teraz po prawej stronie galerii. Szczegółowe informacje o sprzedającym są domyślnie ukryte - aby je zobaczyć, trzeba rozwinąć dodatkowy panel.

Wiele kontrowersji wywołuje zniknięcie informacji o lokalizacji – jest ona widoczna tylko wówczas, gdy sprzedawca udostępnił możliwość odbioru osobistego. Zdaniem Allegro, ma to uchronić sprzedających przed zalewem maili z propozycjami samodzielnego odbioru przesyłek.

Informacje, dostępne do niedawna na jednej stronie, są teraz dostępne aż w trzech zakładkach. Domyślnie widzimy jedynie opis towaru. Aby zobaczyć szczegóły dostawy i płatności oraz złożone oferty kupna, trzeba klikać zakładki, umieszczone pod galerią zdjęć w górnej części aukcji.

Nowy wygląd aukcji
Nowy wygląd aukcji

Inżynier Mamoń z „Rejsu” twierdził, że najbardziej lubimy te piosenki, które znamy. Choć większość zmian, wprowadzanych przez duże serwisu internetowe budzi początkowo irytację użytkowników, zazwyczaj jest to po prostu niechęć, wynikająca z przyzwyczajenia. W przypadku Allegro sprawa wydaje mi się bardziej skomplikowana.

Pojawiające się w Sieci zarzuty o zbytnie podobieństwo lub nawet plagiat wyglądu eBaya są moim zdaniem nieuzasadnione – faktycznie, podobieństw jest niemało, ale wynika to raczej z tych samych funkcji, spełnianych przez oba serwisy.

Zmiany, dotyczące galerii widocznej bez potrzeby przewijania ekranu również można uznać za krok w dobrym kierunku. Sądzę jednak, że raczej nie jest nim dzielenie opisu aukcji na kilka zakładek. Ciekawych informacji dostarcza również rzut oka na kod generowanych przez Allegro stron.

Zamiast przy okazji przebudowy zerwać z sięgającą czasów Internetu łupanego praktyką, Allegro nadaj kultywuje starą tradycję tworzenia layoutu w oparciu o tabelki. Ani to poprawne, ani zalecane, ale – niestety – działa.

Jaka jest Wasza opinia na temat nowego wyglądu? Jest lepiej czy gorzej, niż dotychczas?

Źródło: GazetaWebhostingAllegro

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.