Giętki OLED i E-ink HP w armii

Giętki OLED i E-ink HP w armii03.02.2011 08:00
Blomedia poleca

Wpis gościnny z Multi-blog.pl.

O przygodach technologii E-ink oraz OLED z wojskiem pisałem już na HDTVmanii. Nowych doniesień tego typu będzie niedługo zapewne więcej, bo OLED się popularyzuje i tanieje. Aktualnie prototyp giętkiego panelu dla żołnierzy opracowuje Hawlett-Packard.

Wpis gościnny z Multi-blog.pl.

O przygodach technologii E-ink oraz OLED z wojskiem pisałem już na HDTVmanii. Nowych doniesień tego typu będzie niedługo zapewne więcej, bo OLED się popularyzuje i tanieje. Aktualnie prototyp giętkiego panelu dla żołnierzy opracowuje Hawlett-Packard.

Urządzenie mające przypominać zegarek Dicka Tracy trafi niedługo w wersji prototypowej do armii Stanów Zjednoczonych. Będzie to elektroniczny tablet z giętkim ekranem, pozwalający na przeglądanie map i danych związanych z misją. W przyszłości twórcy chcą zintegrować takie rozwiązania z ubiorem.

[cytat]Możesz zacząć myśleć o instalowaniu ekranów na rzeczach, na których wcześniej nie można było tego zrobić - powiedział Nick Colaneri z Flexible Display Center na Uniwersytecie Stanowym Arizona. Na przykład o pliku cienkich wyświetlaczy, które można oderwać i przykleić tak jak żółte karteczki do zostawiania notatek.[/cytat]

Zanim do tego dojdzie, OLED-y zdominują rynek telefonii komórkowej, odtwarzaczy multimedialnych, a później też ekranów komputerowych i telewizorów. Wojsko jest zainteresowane OLED-em oraz elektronicznym atramentem ze względu na ich wytrzymałość, możliwość produkcji giętkich paneli i oczywiście energooszczędność.

Prototyp HP ma działać na energii pozyskanej z giętkiego panelu słonecznego mogącego być częścią samego urządzenia. Zabawka ma wykorzystywać elektroniczny atrament, jednak trwają też prace nad wersją OLED. Ekipa HP pracująca nad prototypem dla armii wykorzystuje w swoim urządzeniu substrat z tworzyw sztucznych. Lżejszy i cieńszy niż szkło, a do tego możliwy do przechowywania w formie rolek.

Producenci mają tutaj sporo do ugrania. Według firmy konsultingowej DisplaySearch w roku 2018 rynek giętkich ekranów będzie wart 8 miliardów dolarów. To spory skok. W roku 2008 było to zaledwie 85 milionów.

Źródło: Multi-blog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.