Google przejmuje znane wydawnictwo. Co zmieni się w wynikach wyszukiwania?

Google przejmuje znane wydawnictwo. Co zmieni się w wynikach wyszukiwania?10.09.2011 10:00
Google podpowie, czy warto tam wchodzić (Fot. Flickr/Tom Mascardo/Lic. CC by-nd)

Spekulacje, dotyczące wkroczenia przez Google na rynek usług hotelarskich i turystycznych stały się faktem. Jak ogłosiła na firmowym blogu Marissa Mayer, firma z Mountain View przejęła znanego wydawcę przewodników turystycznych. Do czego może się przydać nowy nabytek?

Spekulacje, dotyczące wkroczenia przez Google na rynek usług hotelarskich i turystycznych stały się faktem. Jak ogłosiła na firmowym blogu Marissa Mayer, firma z Mountain View przejęła znanego wydawcę przewodników turystycznych. Do czego może się przydać nowy nabytek?

Przejęte przez Google'a wydawnictwo Zagat, w przeciwieństwie do większości dotychczasowych nabytków, nie jest obiecującym startupem ale znaną, istniejącą od 1979 roku, firmą z tradycjami.

Wydawnictwo zostało założone przez małżeństwo, Ninę i Tima Zagat i oparło swoją działalność o rzeszę wolontariuszy. Społeczność skupiona wokół firmy dostarczała informacji na temat restauracji, oceniając wystrój, jakość posiłków i obsługi oraz cenę. Opinie były wzbogacone krótkimi komentarzami.

Pionierska działalność firmy, która korzystała z Web 2.0 jeszcze przed popularyzacją Internetu ;), sprawiła, że jej przewodniki cieszą się – zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych – zasłużoną renomą. Stosowany od lat system krótkich komentarzy jest – zdaniem Mayer – idealnie dostosowany do współczesnych urządzeń mobilnych.

Zagat.com
Zagat.com

Przejęcie firmy Zagat jest kolejnym etapem wkraczania Google’a na rynek usług lokalnych. Najnowszy nabytek pozwala wyszukiwarkowemu gigantowi na wzbogacenie swoich map czy wyników wyszukiwania o najbardziej wartościowe oceny lokalizacji, dokonywane przez lokalnych użytkowników.

Wartość transakcji nie jest znana, jednak, jak zauważył serwis TechCrunch, wydawnictwo Zagat musiało zostać wycenione na kwotę niższą, niż 66 mln dolarów. W przeciwnym wypadku transakcja musiałaby zostać zgłoszona do Federalnej Komisji Handlu.

Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu Google udostępniło m.in. AdWords Express oraz Google Offers – usługi istotne z punktu widzenia niewielkich przedsiębiorstw, lokalnych firm czy sprzedawców.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.