IFA 2009: Konferencja LG

IFA 2009: Konferencja LG03.09.2009 19:00
Fot. Mateusz Adamus
Szymon Adamus

Dzisiaj na targach IFA odbyła się konferencja prasowa LG. Niestety internet bezprzewodowy nam padł, a na dostęp do lokalnej sieci Wi-Fi nie było czasu.

Teraz nadrabiamy jednak zaległości i prezentujemy transkrypt tego co działo się w Berlinie w czwartkowe popołudnie.

Dzisiaj na targach IFA odbyła się konferencja prasowa LG. Niestety internet bezprzewodowy nam padł, a na dostęp do lokalnej sieci Wi-Fi nie było czasu.

Teraz nadrabiamy jednak zaległości i prezentujemy transkrypt tego co działo się w Berlinie w czwartkowe popołudnie.

Konferencja była prowadzona w języku angielskim z ewentualnym tłumaczeniem na żywo na język niemiecki za pośrednictwem słuchawek odbieranych przy wejściu. Przed konferencją wiadomo było, że LG pochwali się telewizorami z serii Borderless.

Fot. Mateusz Adamus
Fot. Mateusz Adamus

15:05 - pięć minut spóźnienia, ale konferencja zaczyna się. Spokojnie, ale znacząco.

15:08 -  CEO LG Electronics wychodzi na scenę i opowiada trochę o temat firmy i jej misji.

Fot. Mateusz Adamus
Fot. Mateusz Adamus

Prezes firmy opowiada chwilę o kryzysie i tym jak LG dało sobie z nim radę.

Mimo kryzysu LG zarabia i tworzy nowe możliwości wytyczania nowych dróg rozwoju.

*[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9ykldZQH7iU[/youtube]

Kilka słów o telewizorach Bordlerless.

Stworzenie ich zajęło wiele lat badań i opracowywania nowej technologii - mówi szef LG.

  • kontrast 3 000 000:1,
  • podświetlanie LED,
  • i odświeżanie 200 Hz,

Oto trzy podstawowe możliwości tych paneli na jakie stawia LG. Chociaż oczywiście z tym kontrastem to przesada. Podświetlanie LED-ami jest niezłe, ale nie przesadzajmy. Takich cudów nie sprawi.

15:15 - koniec wypowiedzi CEO i miła muzyczka w tle.

15:16 - na scenę wchodzi Ulrich Kemp przedstawiciel niemieckiego LG z bardziej szczegółowymi informacjami na temat nowości LG.

Fot. Mateusz Adamus
Fot. Mateusz Adamus
  • Kilka słów o historii LG, a zarazem początku telewizorów Bordlerless. Na ekranie widzimy burzenie muru berlińskiego z podkładem muzyki U2,
  • rok 1989, Genewa początek www,
  • przeskok do roku 2009 i sielankowa wizja pięknego świata widzianego oczami siedmioletniego dziecka,
Fot. Mateusz Adamus
Fot. Mateusz Adamus
  • dalsze mydlenie oczu i trochę wieści o świecie bez granic. You Tube, Twitter, a na deser nawet Barack Obama jako pierwszy czarnoskóry prezydent USA

itd. przez kilka kolejnych minut razem z sielankową reklamówką Borderless TV.

15:20 - Wreszcie dochodzimy do konkretów i dowiadujemy się o możliwościach nowych telewizorów.

Telewizory bez granic

Injection compressin Molding (proces ICM) to technologia użyta przez LG po raz pierwszy w produkcji telewizorach.

Podobnie utwardzanie powłoki telewizora by był bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne (Film Laminating Technology).

Fot. Mateusz Adamus
Fot. Mateusz Adamus

WRESZCIE specyfikacje SL 9000 Borderless TV:

  • podświetlanie LED,
  • kontrast 3 000 000:1 (jasne!),
  • obsługa DivX HD.

Drugi model SL 8000

  • 200 Hz,
  • oczywiście panel Full HD,
  • Bluetooth.

Na deser krótka prezentacja wideo na której widzimy kontrast 3 000 000:1 co już nawet nie jest zabawne, a także wieści o grubości 2,9 cm.

Później LG prezentuje kilka kolejnych filmów reklamowych nie wnoszących w sumie żadnych konkretów do podanych już wcześniej informacji.

15:28 - informacje o łączności telewizorów

  • łączność z Blu-ray, konsolami itd. Oczywiście.
  • Bluetooth do przesyłu multimediów,
  • dźwięk przekazywany bezprzewodowo do słuchawek.

15:29 - Ulrich schodzi ze sceny, a my przechodzimy do pytań i odpowiedzi.

na scenie:

  • Havis Kwon z dywizji LCD,
  • Il-kun Kwon z LCD TV LAB,
  • K.S. Lee Strategy Team,
  • Yoon-son Park z europejskiego LG.
  • Pada pytanie z publiczności o kontrast 3 000 000:1

W odpowiedzi słyszymy o metodzie pomiaru kontrastu dynamicznego. Specjalnej metodzie. Innymi słowy jest odpowiedź, ale w sumie bez cienia konkretów.

Nie ma się zresztą co dziwić. Pytanie było wybitnie niewygodne bo wszyscy doskonale wiedzą, że kontrast dynamiczny nijak ma się do faktycznych możliwości panelu.

  • Kolejne pytanie o premierę w Europie i cenę nowych telewizorów.

SL8000 jest już od sierpnia, SL9000 we wrześniu,

Ceny 1100 i 1500 Euro.

  • Pytanie o wybór Bluetooth zamiast WiFi

Buetooth ma być używany do komunikacji między kilkoma urządzeniami, a nie transferu danych takich jak filmy czy zdjęcia.

WiFi ma się pojawić w przyszłym roku.

  • Pytanie o ograniczenia telewizora bez ograniczeń. Czy będzie coś więcej niż YouTube?

LG aktualnie pracuje nad telewizorami sieciowymi. Mają się one pojawić w przyszłym roku.

  • Co z telewizją internetową?

LG pracuje nad współpracą z takimi firmami jak Orange czy Netflix by dostarczyć możliwości pobierania treści z sieci.

  • Ostatnie pytanie o różnice w wyglądzie ramy telewizora na scenie z ramami telewizorów w reklamach (TV na wystawie zdają się mieć znacznie grubsze ramy niż te z filmów reklamowych)

Borderless TV to początek podróży LG. Filmy prezentacyjne to tylko pokaz wizji, a nie gotowych produktów.

.

Podsumowując konferencja była nieco rozczarowująca. Producent nie powiedział wiele nowego, unikał konkretów, a na pytania gości odpowiadał zdawkowo omijają najciekawsze kwestie.

Co więcej Borderless TV tworzy wrażenie telewizora bez ram. Okazuje się jednak, że ramy są i to całkiem grube. Borderless oznacza tu raczej brak granic w funkcjach i nowe możliwości w jakie chce pójść LG - internet, większa ilość możliwości komunikacji, nowe wzornictwo. Nie ma tu niestety jednak przełomu. Raczej ewolucja.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.