Ile zarabia się w amerykańskiej blogosferze?

Ile zarabia się w amerykańskiej blogosferze?03.10.2011 11:58
Ile zarabiają w Ameryce? (Fot. Flickr/stevendepolo/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Nick Bilton, spec "New York Timesa" od technologii, dostał ofertę pisania blogu i występowania w telewizji za 1,5 mln dolarów. I jak myślicie, co z nią zrobił?

Nick Bilton, spec "New York Timesa" od technologii, dostał ofertę pisania blogu i występowania w telewizji za 1,5 mln dolarów. I jak myślicie, co z nią zrobił?

Jak donosi Michael Arrington w swoim nowym blogu Uncrunched, bardzo ciekawą ofertę złożono ostatnio Nickowi Biltonowi, dziennikarzowi "New York Timesa" zajmującego się nowymi technologiami.

Właściwie raczej blogerowi niż dziennikarzowi, bo Bilton nie ma nawet wykształcenia dziennikarskiego. Nie ma zresztą żadnego dyplomu. Nie przeszkadza mu to być prawdziwą gwiazdą. W ciągu ostatniego roku napisał 350 notek w blogu i 50 tekstów do gazety.

To właśnie notki blogowe docenił należący do CBS-u serwis technologiczny CNET, który złożył mu propozycję kontraktu wartego 1,5 mln dolarów. Bilton miał przez trzy lata występować w telewizji i pisać blog. Zarabiałby 500 tys. dolarów rocznie.

To nie pierwsza propozycja, jaką otrzymał (biły się już o niego TechCrunch i Huffington Post). Bilton wciąż jednak pozostaje w "New York Timesie", gdzie zarabia 150 tys. dolarów rocznie (12,5 tys. dolarów miesięcznie). Dodajmy, że to też nie jest mało, nawet jak na amerykańskie warunki. W Polsce blogerzy technologiczni mogą sobie co najwyżej pomarzyć o takiej płacy.

W Stanach Zjednoczonych jest zresztą tego typu serwisów znacznie więcej, a na dodatek każda szanująca się gazeta ma dział technologiczny. W Polsce to często wciąż ciekawostki umieszczane gdzieś na dole w kolumnach gospodarczych (chyba że wydarzy się coś spektakularnego). Nie ma więc porównania.

Przy okazji tego newsa warto przyjrzeć się blogowi Uncrunched, nowemu dziecku Arringtona. Na razie wygląda on dość surowo, ale jeśli nie wierzycie, że jest w stanie powalczyć z TechCrunchem, zerknijcie na liczbę komentarzy i lajków.

Za rok ten blog może być już wart miliony – zwłaszcza że TechCrunch pod skrzydłami AOL-u radzi sobie bardzo przeciętnie.

Źródło: Uncrunched

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.