Jak rozwiązać umowę z nc+?

Jak rozwiązać umowę z nc+?03.04.2013 11:00
A miało być tak pięknie...

Wpadka zaliczona przez nc+ długo będzie wspominana jako dobry przykład złego przykładu. Nie będę jednak w tym miejscu znęcał się nad nieszczęsną firmą, nie to jest bowiem celem artykułu. Wśród powszechnych narzekań na bezmyślność firmy łatwo przeoczyć najważniejsze w tym całym bałaganie pytanie: co z tym wszystkim mogą zrobić klienci?

Wpadka zaliczona przez nc+ długo będzie wspominana jako dobry przykład złego przykładu. Nie będę jednak w tym miejscu znęcał się nad nieszczęsną firmą, nie to jest bowiem celem artykułu. Wśród powszechnych narzekań na bezmyślność firmy łatwo przeoczyć najważniejsze w tym całym bałaganie pytanie: co z tym wszystkim mogą zrobić klienci?

Katastrofa

Niewykluczone, że połączenie Cyfry+ i platformy n będzie w przyszłości opisywane w branżowych podręcznikach jako wzorcowy przykład nieudolności. Właściciele obu platform, Grupa ITI i Canal+, zrobili chyba wszystko, co możliwe, by z technicznego połączenia usług zrobić wydarzenie krytycznie komentowane w różnych mediach i serwisach społecznościowych.

W ostatnich dniach mogliśmy zatem oglądać pokaz arogancji, narastającą falę oburzenia, nieudolność agencji Think Kong odpowiedzialnej za nową markę, kryzys wzbierający na Facebooku niczym fala tsunami czy w końcu mało przekonujące próby ratowania sytuacji.

Trudno dziwić się niezadowoleniu klientów obu platform. Wbrew temu, co usiłują wciskać nam marketingowcy, z praktycznego punktu widzenia połączenie oznacza, że w większości przypadków klienci zapłacą więcej. Na szczęście nc+ nie jest w Polsce monopolistą, a klienci nie muszą zgadzać się na proponowane warunki. Co konkretnie oznacza dla nich połączenie i co z tym fantem mogą zrobić?

Zmiany na gorsze

W związku z połączeniem klienci telewizji n dostali, a raczej powinni dostać informację od ITI Neovision, dotyczącą zmiany warunków świadczonych usług (listy do klientów Cyfry+ będą wysyłane w późniejszym terminie). Problem polega na tym, że usługodawca postanowił oszczędzić na listach poleconych i nie ma gwarancji, że wieści o zmianach dotarły do wszystkich zainteresowanych. A przynajmniej nie ma możliwości, aby to udowodnić.

Nowa oferta nc+
Nowa oferta nc+

Niestety, zarówno ITI Neovision, jak i Canal+ zabezpieczyły się odpowiednimi zapisami w umowach, dzięki którym brak reakcji klienta na zmiany oznacza ich akceptację. Klienci, którym nie odpowiadają nowe warunki, muszą działać – mają niewiele czasu. Jeśli nie zrobią nic, 1 maja dotychczasowa oferta zostanie zastąpiona nową, stawki pójdą w górę i nabierze mocy cyrograf wiążący z nc+ na kolejne 18 miesięcy.

Rozwiązaniem jest wypowiedzenie umowy w terminie podanym w liście od ITI Neovision (spryciarze podali go, pisząc datę słownie, co utrudnia znalezienie tej ważnej informacji w treści listu) – jest to 14 lub 19 kwietnia, czyli dwa tygodnie od wprowadzenia zmian w ofercie. Ze złożeniem wypowiedzenia trzeba poczekać, aż oferta się zmieni (większość zmienianych kanałów ma być wyłączona do 5 kwietnia), co pozwoli na uniknięcie kary za rozwiązanie umowy.

Jak wypowiedzieć umowę?

Dotychczasowi klienci platformy n muszą wysłać wypowiedzenie listem poleconym na adres ITI Neovision, czyli ul. Josepha Conrada 37, 31-357 Kraków, a klienci Cyfry+ (gdy już zostaną oficjalnie poinformowani o zmianach) na adres skr. pocztowa nr 8, 02-100 Warszawa. Wypowiedzenie umowy można również dostarczyć do któregoś z autoryzowanych punktów sprzedaży, oznaczonego jako Centrum NC+. Ich listę znajdziecie na tej stronie.

Armia niezadowolonych rosnie w siłę
Armia niezadowolonych rosnie w siłę

Wypowiedzenie może składać się nawet z jednego zdania oraz danych takich, jak numer umowy i numer abonenta, a przykładową treść takiego pisma sugeruje na Facebooku m.in. słynny profil Anty NC+:

Postępowanie UOKiK

Alternatywą jest czekanie na wyniki postępowania wszczętego przez UOKiK, który w związku z powstaniem nowej platformy ma zastrzeżenia m.in. do automatycznej zmiany oferty tym klientom, którzy nie zareagują na list od usługodawcy. Zdaniem UOKiK klienci mają prawo do realizacji terminowej umowy na niezmiennych warunkach aż do daty jej wygaśnięcia.

Wynik postępowania UOKiK jest jednak niepewny, dlatego – o ile nie odpowiada nam migracja do nc+ i nowa oferta – jedynym skutecznym rozwiązaniem pozostaje wypowiedzenie umowy. W razie problemów lub wątpliwości można skorzystać z pomocy m.in. powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów lub zgłosić się do Federacji Konsumentów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.