Jak zwalczyć błąd zamrożenia

Jak zwalczyć błąd zamrożenia14.11.2009 11:00
zamrożenie
Sabina Stodolak

Tak się starasz, a szef nadal patrzy na każdy twój projekt podejrzliwie po tym, jak w zeszłym roku popełniłeś błąd w obliczeniach? Twoja dziewczyna nadal za każdym razem kiedy się umawiacie przypomina ci żebyś się nie spóźnił, mimo iż od ostatniego spóźnienia (które dawniej miałeś w zwyczaju) minęło już kilkanaście miesięcy? To czego doświadczasz, to błąd zamrożenia. Zarówno Twój szef, jak i Twoja dziewczyna, wyrobili sobie na Twój temat zdanie, którego nie zmieniają mimo iż Ty dawno się już zdążyłeś zmienić.

Tak się starasz, a szef nadal patrzy na każdy twój projekt podejrzliwie po tym, jak w zeszłym roku popełniłeś błąd w obliczeniach? Twoja dziewczyna nadal za każdym razem kiedy się umawiacie przypomina ci żebyś się nie spóźnił, mimo iż od ostatniego spóźnienia (które dawniej miałeś w zwyczaju) minęło już kilkanaście miesięcy? To czego doświadczasz, to błąd zamrożenia. Zarówno Twój szef, jak i Twoja dziewczyna, wyrobili sobie na Twój temat zdanie, którego nie zmieniają mimo iż Ty dawno się już zdążyłeś zmienić.

Błąd zamrożenia to nie przyjmowanie nowych informacji na dany temat. Zdarza się tam, gdzie mamy do czynienia z osobą mało elastyczną a jednocześnie, zachowanie które zostało zamrożone trwało dostatecznie długo. (Twoje spóźnianie się nie zamrozi się po dwóch czy trzech spóźnieniach, ale po dwudziestu już tak). Co możemy zrobić jeśli zauważymy, że ktoś nie przyjmuje nowych informacji na nasz temat?

Stale przypominać o zmianie, zanim jeszcze osoba z którą rozmawiamy wejdzie w swój zwyczajowy ciąg skojarzeń. Weźmy nasze przykłady: przynosząc projekt do szefa mówisz ?Wiem szefie, że w zeszłym roku się pomyliłem w obliczeniach, ale tym razem na pewno wszystko jest dobrze ? sprawdziłem trzy razy a poza tym to ostatnie szkolenie pomogło mi lepiej organizować sobie pracę?. Do dziewczyny: ?wiem, że się boisz że się spóźnię, jak miałem to dawniej w zwyczaju, ale staram się i nie spóźniłem się już od maja?. Po kilku takich ?przypomnieniach? efekt zamrożenia powinien się rozpuścić.

Na koniec ciekawostka, błąd zamrożenia często występuje w marketingu produktowym ? mamy bowiem tendencję do kojarzenia marki czy produktu z określonymi cechami i nawet jeśli zmieni się produkt (na gorsze czy na lepsze) to my i tak pozostajemy przy pierwotnej opinii. Dlatego producenci często wprowadzając dodatkowe wartości dodane do produktu tworzą nową linię bądź łączą nowe dodatki z nowym opakowaniem, aby zredukować efekt zamrożenia opinii. Z drugiej strony, do pewnego poziomu mogą pogorszyć jakość produktu, a ty i tak tego nie zauważysz.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.