Jarosław Kuźniar kontra Wykop. Hejterzy, przegraliście!

Jarosław Kuźniar kontra Wykop. Hejterzy, przegraliście!22.01.2015 08:09
Adam Bednarek

"AMA - Jarosław Kuźniar". Prezenter TVN 24 zaskoczył wszystkich, bo pojawił się na Wykopie i zgodził się odpowiadać na pytania od społeczności, która za nim nie przepada. Co wyszło z tej odważnej decyzji? Kompromitacja wykopowiczów.

Jarosław Kuźniar na Wykopie brzmi mniej więcej tak samo jak kibic Wisły na sektorze Cracovii - czyli jak coś nieprawdopodobnego i zwiastującego zadymę.

Prezenter TVN 24 zaliczany jest do największych wrogów wykopowiczów. Widzowie stacji mogli przekonać się o tym oglądając ostatni wieczór wyborczy. Wykopowicze wykorzystali okazję, gdy w trakcie programu na żywo pokazywane były wpisy z Twittera i pod specjalnym tagiem wrzucali obraźliwe obrazki i teksty pod adresem dziennikarza.

Po takich wybrykach nikt nie zdziwiłby się, gdyby Jarosław Kuźniar na propozycję przeprowadzenia AMA na Wykopie zareagował krótko: “nie, dziękuję, z nimi nie rozmawiam”. Trudno oczekiwać dyskusji z kimś, kto stale obraża i atakuje.

Jarosław Kuźniar - AMA

Tymczasem Kuźniar stanął twarzą w twarz z hejterami i pojedynek… wygrał. Choć nie da się ukryć: przeciwnik był w wyjątkowo marnej formie.

Można się zgodzić z tym, że odpowiedzi Kuźniara nie zawsze były długie i bogate w szczegóły. Ale było tak tylko dlatego, że dziennikarz nie dostał żadnych ciekawych i konkretnych pytań. Albo pytano go o rzeczy nieistotne, albo nieudolnie próbowano go sprowokować.

Nie można poważnie traktować pytań w stylu: “dlaczego jest pan nieobiektywny”, “dlaczego pracuje pan w prorządowej stacji”, “jak czuje się pan z tym, że pana matka się pana wstydzi”. Konkrety? Merytoryczna dyskusja? Jarosław Kuźniar nie miał kiedy się wykazać. AMA na Wykopie nie dało mu takiej szansy.

I to wcale nie jest dobra wiadomość dla “obiektywnych” widzów tego pojedynku. Bo przecież takie spotkania są bardzo ciekawe. Pokazują potęgę nowych mediów. Gwiazda telewizji staje twarzą w twarz z “internautami”. Mogą dyskutować, ale… no cóż, w tym przypadku dialogu nie było. Były durne, szkolne zaczepki.

Jeśli wykopowicze chcieli pokazać, że telewizja kłamie, zajmuje się głupotami, a w Sieci znajdziemy mnóstwo ciekawych, dogłębnych komentarzy i przenikliwych analiz, to tę szansę zmarnowali.

Skoro na Wykopie większość piszących uważa, że Kuźniar jest fatalnym dziennikarzem i prezenterem, to wypunktowanie prowadzącego AMA powinno być bułką z masłem. Dwa, trzy komentarze i bezradny Kuźniar zapędzony w róg. Po wszystkim można wrzucić ten GIF i wracamy do śmiesznych obrazków:

Nic takiego nie miało miejsca. Co najwyżej była automasakracja. Wykopowiczów.

Oczywiście nie możemy pisać, że “cały Internet to głupie teksty i niemerytoryczne komentarze”. Tyle że mamy kolejny dowód na to, że w Sieci łatwiej o mem i powtarzanie ogólnikowych hasełek niż ciekawą wymianę zdań. I, co gorsza, będąc anonimowym można sobie pozwolić na wszystko. Za plecami jest się mocnym. Kiedy jednak można spodziewać się odpowiedzi, to odwagi brakuje.

Ale AMA Jarosława Kuźniara na Wykopie ma też swoje dobre strony. Dziennikarz pokazał innym znanym, ale hejtowanym osobom: chodźcie śmiało, tutaj nic strasznego wam nie grozi, możecie próbować rozmawiać, poradzicie sobie. Co najwyżej ktoś rzuci kilka typowych hasełek i po krzyku. Ja wyszedłem z tego cało.

Czy warto było? Mam nadzieję, że Jarosław Kuźniar stwierdzi, że mimo wszystko tak. Ja się rozczarowałem postawą wykopowiczów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.