Jarosław Kuźniar turystą-cebulakiem. Skąd oburzenie? W Internecie prawie każdy tak ma!

Jarosław Kuźniar turystą-cebulakiem. Skąd oburzenie? W Internecie prawie każdy tak ma!22.03.2015 11:06
Źródło zdjęć: © wykop.pl
Adam Bednarek

Na Twitterze tag "Sekrety Kuźniara" cieszy się olbrzymią popularnością. Wszystko przez wypowiedź prezentera TVN 24. Szkoda, że śmiejemy się z osoby, a nie z zachowania, które w Internecie jest normą.

To zabawne, że w Internecie znowu największe poruszenie wywołuje wypowiedź kogoś z telewizji - czyli teoretycznie kogoś, kto nikogo nie obchodzi i którego nikt “tutaj” nie ogląda. Tymczasem Twitter pod tagiem “Sekrety Kuźniara” aż huczy.

Jarosław Kuźniar - cebulak

O co poszło?

Na podróż z dzieckiem wcale nie jest trudno się spakować, nie trzeba brać wanienek, krzesełek i bóg wie czego jeszcze. Fotelik samochodowy? Nie ma sensu – stwierdził. – Do Kanady i USA nie braliśmy żadnych gadżetów. Pojechaliśmy do Walmartu, kupiliśmy wszystko, co było nam potrzebne, a pod koniec podróży wszystko oddaliśmy, mówiąc, że nam nie pasowało

Kuźniar stał się nową “chytrą babą z Radomia”. Jego też było stać, a mimo to zachował się pazernie i trochę po cwaniacku. Internet, tym razem naprawdę mówiący jednym głosem, oburza się i szydzi.

Znam kontekst. Kuźniarowi obrywa się nie tylko dlatego, że jest jedną z najbardziej nielubianych osób w Sieci. Pamięta się jego wypowiedź o Polakach, którzy jedzą kanapki z jajkiem w samolocie. A to, jak łatwo się domyślić, według niego nie wypada.

Nie wypada też nadużywać zaufania sklepu do klientów. Bo jeżeli sklep pozwala na zwroty, to raczej nie po to, żeby brać, korzystać i po chwili oddać. Np. jak się skończy wycieczka albo goście pójdą. Kuźniar może i prawa nie złamał, ale zachował się nieetycznie. I dziwne, że się tym chwali.

Chytra baba z Radomia w mediach

Ale akurat takich akcji w Internecie nie brakuje i rzadko kiedy są krytykowane, więc naprawdę nie rozumiem, skąd teraz święte oburzenie. Owszem, Kuźniar, chytra baba z Radomia, awantura na PGA czy kolejki po karpia - to zawsze będzie wyśmiane.

LIDL WALKA O KARPIA

Jednak kiedy pizzaportal.pl ma promocję i pozwala kupić pizzę w śmiesznie niskiej cenie, to wykopowicze zakładają po kilka kont, byle by skorzystać i zamówić kilka. Nie zjem? Nieważne! Za darmo, biorę, póki jest!

Ewidentny błąd sklepu i zaskakująca niska cena? Wówczas tłumaczenia jak Kuźniara. “Prawa nie złamałem, trzeba sobie radzić, jest okazja to biorę, nie moja wina, niech uważają!”. I często pretensje, że sklep nie realizuje zamówień. “Oszustwo!”.

Nie mówiąc już o licznych promocjach w chińskich sklepach, kiedy bierze się byle co tylko dlatego, że jest za darmo albo za mniej niż za pięć złotych. Albo gdy dodaje się gry do konta, w które nigdy się nie zagra, ale przecież trzeba korzystać, trzeba sobie radzić.

Wiele z tych przedmiotów nie jest niezbędnych do życia, wiele z nich każdy mógłby sobie kupić, gdyby naprawdę ich potrzebował. Z Kuźniarem jest podobnie, to ten sam typ zachowania.

Hejt na Kuźniara będzie kolejnym hejtem na Kuźniara. Szkoda, bo to dobra okazja, żeby się zastanowić i zauważyć, że takich “kuźniarowych numerów” wokół nas jest całe mnóstwo.

Ktoś wystawia przedmiot na aukcji licząc na nasz błąd, ktoś kupuje taniej, bo inna osoba się pomyliła. Dotyczy to nie tylko Kuźniara, ale być może waszych znajomych czy bliskich. Niestety, piętnuje się osobę, a nie zachowanie.

Zachowanie, które w Sieci jest więcej niż powszechne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.