Larry zmienia sposób zarządzania Google'em. Sukces G+ to pierwszy efekt zmian?

Larry zmienia sposób zarządzania Google'em. Sukces G+ to pierwszy efekt zmian?13.01.2012 18:00
Co zmienił Larry Page? (Fot. ProAndroid.net)

Wykorzystując w praktyce rady Steve’a Jobsa, Larry Page zaczął porządkować i integrować ofertę firmy. Zmienił się również sposób zarządzania Google'em - jedna z modyfikacji dotyczy spotkań, które rządzą się nowymi zasadami. Jakimi?

Wykorzystując w praktyce rady Steve’a Jobsa, Larry Page zaczął porządkować i integrować ofertę firmy. Zmienił się również sposób zarządzania Google'em - jedna z modyfikacji dotyczy spotkań, które rządzą się nowymi zasadami. Jakimi?

Jednym z pierwszych maili, jakie Larry rozesłał do pracowników Google’a, było wyjaśnienie dotyczące nowego sposobu organizowania efektywnych spotkań. Choć nie sposób zarzucić Ericowi Schmidtowi braku skuteczności, zarządzany przez niego Google dość szybko zmienił się z dynamicznego startupu w zhierarchizowaną korporację.

To, co budzi uznanie inwestorów i – przynajmniej przez  pewien czas – doskonale wpływa na wycenę akcji firmy, niekoniecznie musi przekładać się na produkty i innowacyjność. Larry postanowi to zmienić. Jak wyglądają narzucone przez niego zasady firmowych spotkań?

  • Każde zebranie ma czemuś służyć – powinno zakończyć się wypracowaniem stanowiska i podjęciem decyzji. W każdym spotkaniu musi wziąć udział osoba, która tak decyzję może podjąć. Jeśli nie zakończyło się decyzją albo brakowało osoby odpowiedzialnej – zebranie nie miało racji bytu i nie powinno się odbyć.
  • W spotkaniu może wziąć udział nie więcej niż 10 osób.
  • Każda z osób musi coś wnosić do spotkania i brać w nim czynny udział. Jeśli tego nie robi – to znaczy, że nie powinno jej tam być.
  • Żadna decyzja, która wymaga wcześniejszego zebrania lub konsultacji, nie może czekać. Nie może być tak, że z podjęciem decyzji czeka się na zorganizowanie spotkania. Jeśli decyzję trzeba podjąć szybko, zebranie powinno zostać zorganizowane natychmiast.

Zasady narzucone przez Larry’ego brzmią sensownie. CEO Google’a miał widocznie dość nudnych nasiadówek pełnych pustosłowia albo dużych zebrań, przypominających raczej prezentację albo polityczny wiec, a nie robocze spotkanie.

Sądzę, że rezultaty odmiennego podejścia do zarządzania dobrze widać na przykładzie Google+, którego dynamiczny rozwój i niezłe perspektywy opisywał w grudniu Michał. Serwis społecznościowy Google powstał na innych zasadach, niż inne produkty podczas kilku ostatnich lat. Jako jedna z siedmiu kluczowych usług jest zarządzany tak, jak startup, bez korporacyjnego bezwładu.

Efekty są widoczne – nie chodzi mi jednak w tym miejscu o imponujący wzrost liczby użytkowników, ale o dynamiczny rozwój samej usługi, szybko wprowadzającej nowe, sensowne funkcje.

Mojej pozytywnej oceny nie zmieni nawet fakt, że być może – jak sugeruje m.in. Mark Rosoff z Business Insidera - Google popełnił największy od lat błąd w postaci opisywanej kilka dni temu integracji wyszukiwarki z serwisem społecznościowym. Niektóre analizy wskazują, że spowoduje to masowy odpływ użytkowników, którzy przesiądą się na Binga.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.