Lubisz muzykę z reklam? Sprawdź, skąd możesz ją pobrać!

Lubisz muzykę z reklam? Sprawdź, skąd możesz ją pobrać!26.02.2011 13:45

Jeśli oglądając reklamę usłyszałeś ciekawą muzykę, możesz bez trudu sprawdzić, kto jest wykonawcą utworu. Jakie serwisy mogą być w tym pomocne?

Jeśli oglądając reklamę usłyszałeś ciekawą muzykę, możesz bez trudu sprawdzić, kto jest wykonawcą utworu. Jakie serwisy mogą być w tym pomocne?

Jeśli muzyka z reklamy przypadła Ci do gustu, jest kilka sposobów na to, by sprawdzić, kto jest jej wykonawcą i skąd można ją pobrać. Najprostszym sposobem jest skorzystanie z możliwości, jakie dają telefony – istnieje wiele aplikacji, pozwalających na błyskawicznie uzyskanie odpowiedzi, jaki jest tytuł aktualnie słuchanego utworu.

Poszukując muzyki warto również skorzystać z wyspecjalizowanych serwisów, gromadzących dane na temat reklam i wykorzystanej w nich muzyki.

What’s That Tune?

Serwis poświęcony jest muzyce, którą usłyszeć można w reklamach emitowanych na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii. Baza reklam liczy około 3 tys. klipów i pozwala na wyszukiwanie za pomocą kilku parametrów.

Muzyki można szukać za pomocą listy alfabetycznej, wykazu reklam lub sprawdzić nagrania ostatnio dodane do bazy danych. Rezultaty wyszukiwania podają nazwę firmy, reklamowany produkt, nazwę artysty i rok, z którego pochodzi reklama. Obok dostępne są linki, pozwalające kupić utwór w serwisie Amazon lub posłuchać  i obejrzeć w YouTube.

Find That Song

Find That Song przypomina What’s That Tune?, lecz jego zasięg nie jest ograniczony do brytyjskich i irlandzkich reklam.

Możliwości wyszukiwania są nieco skromniejsze. Do wyboru mamy wyszukiwanie konkretnej reklamy lub przeglądanie całej bazy. W otrzymanych wynikach znajdziemy nazwę wykonawcy i tytuł utworu, datę emisji reklamy oraz linki do sklepów z muzyką.

SplendAd

Kolejnym źródłem muzyki z reklam jest SplendAd. Serwisu jest bardzo spartański, ale niedostatki wyglądu z powodzeniem nadrabia ciekawymi informacjami, jakie można w nim znaleźć.

SplendAd
SplendAd

SplendAd oferuje wyczerpujące informacje nie tylko o utworze, ale również o kampanii reklamowej, w której muzyka została wykorzystana.

Squidoo

Serwis oferuje przyjazną nawigację – poszukiwania można rozpocząć od wybrania jednej z kategorii reklam. Do wyboru są reklamy samochodów, jedzenia, elektroniki i ubrań, każda z nich podzielona jest na podkategorie.

Squidoo
Squidoo

W wynikach wyszukiwania znajdziemy informacje o wykonawcy, linki do iTunesa i Amazonu oraz osadzony film z YouTube.

Poza wyszukiwaniem muzyki z reklam w dedykowanych serwisach wspaniałym źródłem może być YouTube. Po znalezieniu interesującej nas reklamy bez trudu pobierzemy muzykę za pomocą jednego z serwisów, pozwalających na konwersję ścieżek z filmów do formatu MP3.

W poszukiwaniach pomocna jest też Wikipedia. Znając tytuł i wykonawcę możemy znaleźć, zwłaszcza w angielskiej wersji Wikipedii, sekcję In popular culture, gdzie sprawdzimy m.in. czy utwór został wykorzystany w reklamach.

Źródło: MakeUseOf

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.