Młodzi miliarderzy. Jaki był ich pomysł na sukces?

Młodzi miliarderzy. Jaki był ich pomysł na sukces?12.08.2012 18:00
Kto może zanurzyć się w dolarach? (Fot. Flickr/Carsten Schertzer/Lic. CC by)

Od najdawniejszych czasów zdobycie fortuny, o ile nie udało się jej odziedziczyć, zabierało zazwyczaj dziesięciolecia. Branża IT postawiła ten schemat na głowie, czego dowodem jest wiele godnych podziwu karier. Poznajcie utalentowanych inwestorów i wizjonerów. Choć mają mniej niż 30 lat, stoją na czele założonych przez siebie firm, wartych miliardy dolarów.

Od najdawniejszych czasów zdobycie fortuny, o ile nie udało się jej odziedziczyć, zabierało zazwyczaj dziesięciolecia. Branża IT postawiła ten schemat na głowie, czego dowodem jest wiele godnych podziwu karier. Poznajcie utalentowanych inwestorów i wizjonerów. Choć mają mniej niż 30 lat, stoją na czele założonych przez siebie firm, wartych miliardy dolarów.

Ben Silberman

Wiek: 29 lat

Firma: Pinterest

Wycena: 1,5 mld dolarów

Ben Silbermann mógł przez kolejne lata pracować w Googlepleksie, korzystając z licznych bonusów, jakie Google zapewnia swoim pracownikom. Mimo tego opuścił Mountain View i spróbował własnych sił, rozkręcając kilka startupów.

Jeden z nich okazał się strzałem w dziesiątkę. Założony przez Silbermana Pinterest szybko zaczął cieszyć się zainteresowaniem internautów. Popularność serwisu przełożyła się na uznanie inwestorów, którzy wyłożyli na jego rozwój 138 mln dolarów.

Kevin Systrom

Wiek: 27 lat

Firma: Instagram

Wycena: 1 mld dolarów

W 2010 roku Kevin, wraz z 25-letnim Mike’em Kriegerem założyli Instagram. Usługa, przeznaczona początkowo tylko dla użytkowników smartfonów Apple’a, skupiła wokół siebie pokaźną społeczność wielbicieli fotografii.

Po udostępnieniu serwisu również dla właścicieli Androidów, liczba użytkowników sięga 80 mln. W kwietniu Kevin sprzedał swoją firmę Facebookowi za miliard dolarów.

Drew Houston

Wiek: 29 lat

Firma: Dropbox

Wycena: 4 mld dolarów

Mimo coraz liczniejszej konkurencji, założony w 2007 roku Dropbox trzyma się mocno. Internetowy dysk, pozwalający na łatwą synchronizację i udostępnianie danych wzbudził nawet zainteresowanie Apple’a, jednak Drew nie miał zamiaru sprzedawać swojej firmy.

Przy wycenie sięgającej 4 mld dolarów, Dropbox pozyskał już 257 mln od inwestorów.

Aaron Levie

Wiek: 27 lat

Firma: Box

Wycena: 1,3 mld dolarów

Aaron jest założycielem konkurencyjnej dla Dropboksa usługi Box (wcześniej Box.net). Prace nad uruchomieniem internetowego dysku trwały od 2005 roku, a rok później usługa zaczęła działać. Od tamtego czasu startup pozyskał 125 mld dolarów. Box jest wyceniany na 1,2 mld dolarów.

Brian Chesky

Wiek: 30 lat

Firma: Airbnb

Wycena: 1,2 mld dolarów

W 2008 roku Brian, wraz z dwoma 20-letnimi współpracownikami (Joe Gebbia i Nathan Blecharczyk) założyli Airbnb – serwis, pozwalający na uniezależnienie się od hoteli i wynajmowanie lub udostępnianie miejsc noclegowych przez społeczność internautów.

Mark Zuckerberg

Wiek: 28 lat

Firma: Facebook

Wycena:

Mark to niewątpliwie najjaśniejsza gwiazda tego zestawienia. Choć pęczniejąca bańka nadmuchała wycenę jego firmy do absurdalnych 104 mld dolarów, giełda stopniowo weryfikuje wartość Facebooka. Mimo spadającej wyceny, największy na świecie serwis społecznościowy wciąż jest warty kilkadziesiąt miliardów dolarów.

David Karp

Wiek: 26 lat

Firma: Tumblr

Wycena: ok. 800 mln dolarów

David założył swój startup (zobaczcie, jak wygląda siedziba Tumblra) w 2007 roku, gdy miał 21 lat. Od tamtego czasu jego firma zebrała od inwestorów ponad 125 mln dolarów i jest wyceniana na 0,8 mld.

Andrew Mason

Wiek: 31 lat

Firma: Groupon

Gdy w 2008 roku Andrew przekształcił The Point w Groupona, nikt nie przypuszczał, że serwis oferujący zakupy grupowe zdobędzie tak ogromną popularność. W 2010 roku Andrew Mason popełnił duży błąd – odrzucił ofertę Google’a, opiewającą na 6 mld dolarów.

Od tamtego czasu blask Grouponu znacznie przygasł, jednak firma, przy ponad pół miliarda dolarów dochodu, przyniosła prawie 40 mln zysku.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.